Chcete-li vybudovat firmu, za kterou budou její zákazníci stát v dobrých, ale i horších časech, musíte vybudovat kvalitní obraz své firmy. Tedy takovou podobu firmy, se kterou se budou moci vaši zákazníci ztotožnit a následovat ji.
Vytvořte takový příběh a podobu firmy, která bude neotřesitelná. Ukážeme vám 10 směrů v budování obrazu společnosti, na které byste se měli zaměřit, pokud chcete zajistit trvalý růst podnikání.
1. NELŽETE
Vždy se vyplatí říkat zákazníkům pravdu. A to i v případě, že je to pravda, která není příjemná a možná vám i dočasně odláká několik vašich zákazníků. Většina z nich, ale ocení váš férový přístup v nelehké situaci, způsob jak jste se s tím vypořádali a zůstanou vám věrni.
2. MĚJTE VIZI
Mějte vizi společnosti a podělte se o ni se svými zákazníky. Veškeré kroky ve vašem podnikání podřizujte dlouhodobým cílům vaší vize. Vše by mělo do sebe zapadat a dláždit firemní cestu k důvěryhodnosti.
3. LIDÉ
Vaše firma to jsou vaši lidé. Měli by sdílet podobné hodnoty a cíle jako vy. Každý váš zaměstnanec je součástí příběhu vaší firmy, každý z nich tvoří její příběh.
4. HODNOTY
Nastavte firemní hodnoty, které budete vyznávat nejen vy a vaši kolegové, ale budou důležité i pro vaše zákazníky, partnery a klienty. Nesnažte se být příliš trendy a za každou cenu moderní, raději vsaďte na tradiční hodnoty a tradici.
5. CENA
Pokus se na začátku svého podnikání stanovit v jaké cenové relaci se chcete pohybovat. Jste luxusní nebo low-cost značka? Tomuto vnímání musíte podřídit také způsob cílení a komunikace s vašimi zákazníky. A tohoto zatřídění se snažte držet po celou dobu života firmy.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
6. KVALITA
Ať už vyrábíte luxusní limuzíny nebo papírové pexeso, vždy a všude zdůrazňujte kvalitu svých produktů. Samozřejmě a předpokladu dodržování pravidla číslo 1 v tomto seznamu.
7. ZÁKAZNICKÝ SERVIS
Každý produkt nebo služba se může porouchat nebo nesplnit zákazníkovy představy. V takové situaci přichází na řadu zákaznický servis, který by měl pomoci vyřešit zákazníkovo problémy. Vždy myslete na to, že spokojený zákazník vám přivede další objednávky. Naopak zákazník, který je ze obchodní transakce s vámi zklamán, nejenže se již nikdy nevrátí, ale věřte tomu, že si své negativní zkušenosti nenechá pro sebe.
8. GLOBÁLNÍ ÚSPĚCHY
Jste firmička ze zapadlé šumavské vesničky? Prosadili jste se proti mnohem větším konkurentům? Pronikli jste do zahraničí? Koupili jste zahraniční firmu? Toto jsou příběhy, které čtenáři rádi vidí a mohou je přesvědčit o tom, že jste i pro ně dostatečně vhodná firma, kde budou ochotni utratit své peníze.
9. REGIONÁLNOST
Především věkově starší zákazníci jsou velmi citliví na regionální nebo národní produkty. Upřednostňují české produkty před zahraničními, i když by to znamenalo o trochu vyšší ceny.
10. PROPAGACE
Propagujte svou živnost všemi dostupnými kanály. Každý kanál je vhodný pro jinou skupinu zákazníků a pokud to váš sortiment umožňuje zaměřte svou pozornost na více různých skupin zákazníků. Propagujte dlouhodobě, neúnavně a především s rozmyslem a jednotnou ideou.