Pokud chcete tvořit reklamu na Google nebo Seznamu, tak základem jsou vždy klíčová slova, na která se budete zobrazovat. Kde tato klíčová slova získat? Jak s nimi pracovat? Na co se dívat? To se nyní dozvíte.
Proč jsou klíčová slova tak důležitá? Podívejme se, jak reklama na na vyhledávačích funguje:
- potenciální zákazník zadá vyhledávací dotaz,
- hodnotí se, zda se vyhledávací dotaz shoduje s vašimi klíčovými slovy,
- pokud ano, tak se zobrazí vaše reklama.
Klíčová slova si zadáváte vy sami a volíte si, jaká klíčová slova použijete. Z výše uvedeného nám plyne, že klíčová slova musí odpovídat slovům, které lidé zadávají na google nebo seznamu (to jsou tzv. vyhledávací dotazy). Tím ovlivňujete, že se vaše reklama zobrazí těm správným lidem.
Pokud máte cestovní kancelář a víte, že lidé vyhledávají dotazy jako „dovolená chorvatsko“, tak si můžete nastavit jako klíčové slovo „dovolená chorvatsko“ a nechat na toto slovo zobrazovat svou reklamu o dovolené v Chorvatsku. Klíčová slova musí být tedy relevantní k produktům, které nabízíte.
V praxi je postup takový, že se zjistí vyhledávací dotazy, které lidé zadávají do google nebo seznamu a z nich si poté vyberete klíčová slova. Tím máte jistotu, že máte klíčová slova, která lidé skutečně používají na vyhledávačích.
Kde vyhledávací dotazy najít?
1. První možností je si zjistit vyhledávací dotazy na Seznam.cz. Stačí se přihlásit na této adrese:
Zde si nahoře na liště dáte Nástroje -> Návrh klíčových slov. Zadáte relevantní dotaz, který souvisí s vašimi výrobky popř. službami. Na obrázku níže jsme zadali „dovolená chorvatsko“. Níže se ukáží slova, která jsou k tomuto sousloví příbuzná. Z nich si vyberete relevantní klíčová slova, která vystihují váš produkt.
2. Vyhledávací dotazy je možné zjistit i na vyhledávači Google. Je zapotřebí se přihlásit zde:
Nahoře na liště zvolíte Nástroje -> Plánovač klíčových slov. Vše funguje stejným způsobem. Zadáte vyhledávací dotaz a objeví se příbuzná slova, ze kterých si zvolíte ta relevantní, na která budete chtít, aby se zobrazovala reklama.
3. pokud již máte své stránky nějakou dobu a máte na ně napojené Google Analytics, tak i zde si můžete zjistit vyhledávací dotazy. Jsou to dotazy, na které se vaše stránky zobrazily.
Nyní máte k dispozici klíčová slova, která jsou relevantní. Vždy, když vybíráte klíčová slova, tak se u každého slova zamyslete, jestli člověk, který zadá toto slovo do vyhledávače, tak jestli je to vás potenciální zákazník. Je to člověk, kterého chcete na svých stránkách? Také je dobré se zaměřit na delší vyhledávací dotazy. Je na ně menší konkurence a přináší vám zpravidla více splněných cílů (ať jsou to objednávky, stažení pdf, zaregistrování se do newsletteru atd.).