Možná jste se s tím již setkali také. Zákazníci komentují cenu vašich výrobků slovy „Proč je to tak drahé?“ nebo ještě hůře „Já to raději koupím na internetu“. Hledání odpovědi na takovou otázku není jednoduché, je potřeba být na podobné zákazníky dobře připraven.
Věnujete své prodejně, obchodu, eshopu všechen svůj čas a um. Nabízíte kvalitní služby, maximálně se věnujete svým zákazníkům, příkladně vyřizujete reklamace, poskytujete dokonalý servis, máte rozumnou výši rabatu. A přesto se najdou někteří zákazníci, které zajímá jen cena, cena a pak už jen cena. A dokáží vám to dát pěkně na vědomí. Jak na takové „zákazníky“ nejlépe reagovat?
PROČ JE TO TAK DRAHÉ?
Jen vy víte, jaké náklady má vaše firma a jaká je cena vašeho času. Na takovýto dotaz doporučujeme odpovídat:
„Podívejte se, pane, nevím za jakou cenu to prodává konkurence. Ani to nechci vědět. Nakupuji přímo od výrobce, respektuji veškeré české zákony, platím nájem a prodavače. U mne máte záruku toho, že v případě problémů můžete zboží bez problémů reklamovat. Věnuji se vám zde už půl hodiny a vysvětluji vám přednosti a nedostatky produktu. Záruku máte 2 roky, dodám vám veškeré návody a záruční list. Jednoduše si nemohu dovolit prodávat levněji. Pokud chcete nakoupit jinde levněji, udělejte to. Pokud, ale budete potřebovat pomoct s odvozem zboží, se zapojením, vysvětlením funkčnosti nakupte u nás – to vše je u nás v ceně. Také vám mohu dát malý dárek, ale s cenou produktu nic udělat nemohu, protože žádný prostor pro snížení ceny tady jednoduše není“.
V případě, že i taková argumentace se u vašeho zákazníka míjí účinkem, zřejmě nemá čas s ním dále ztrácet čas a poděkovat mu za návštěvu vaší provozovny a popřát mu spokojený nákup u konkurence.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
DĚKUJI, ALE JÁ TO RADĚJI KOUPÍM NA INTERNETU
Dalším druhem neoblíbeného zákazníka je člověk, který si nechá produkt předvést, vysvětlit, vyžaduje dokonalou obsluhu a na závěr vám jen oznámí: „Děkuji, produkt je to skvělý, ale raději ho koupím levněji na internetu“. Uff, ano, nejprve doporučujeme počítat v klidu do deseti. Potom můžete zkusit stejnou argumentaci, kterou doporučujeme v předchozím odstavci.
Pokud provozujete vedle svého kamenného obchodu i internetový obchod, je to ještě poměrně snadné. Můžete takového zákazníka nasměrovat do vašeho eshopu. Pokud se ale zaměřujete pouze na offline prodej, zřejmě není takový zákazník vaší cílovou skupinou a pravděpodobně ani nikdy nebude. Není zřejmě nutné se mu více věnovat a slušně, ale důrazně mu oznámit, že máte spoustu práce s dalšími zákazníky, kteří o vaše produkty mají skutečný zájem.