Při hledání názvu firmy se můžete řídit dvěma hledisky – emocionálním a racionálním. Kterému dáte přednost?
Pokud si od dětství nepřejete nic jiného, než vlastnit firmu, která se bude jmenovat třeba „Méďa Béďa“, je to pochopitelně jen vaše rozhodnutí. Na světě určitě existují úspěšné firmy, které se jmenují i mnohem hůře a funguje jim to. Možná bude ale lepší zapojit při návrhu názvu firmy trochu racionality a praktičnosti. Na co při návrhu myslet?
VOLNÁ DOMÉNA
Tím možná začněte nejdříve. Možná jste vymysleli naprosto skvělý název firmy, ale co když je již doména obsazená? Bez web prezentace se jako firma těžko obejdete. Je možné obsazenou doménu koupit? Zkuste to. Pokud se nepodaří, raději vymyslete název firmy jiný. Také by se mohlo stát, že by majitel obsazené domény mohl na vašem úspěchu parazitovat ve vyhledávačích. A to jistě nechcete.
SNADNÁ VÝSLOVNOST
Možná budete chtít dát svému firemnímu jménu anglický nebo jiný název. Postupujte s rozvahou. Ne každý váš zákazník musí umět jazyky. A vysvětlovat mu pak po telefonu, jak se vaše firma nebo název domény, kterou hledá píše – nemusí být zrovna příjemné.
ZAPAMATOVATELNOST
Vymyslíte-li název firmy, která bude snadno zapamatovatelná nebo si jí lidé oblíbí, je velká výhra. Cestovní kancelář, která se bude jmenovat „CK Zabloudil“, určitě vzbudí úsměv na rtu, který bude až hraničit s virálním úspěchem. Ale je otázkou, zda služeb takové kanceláře využijete? Vše musíte velmi dobře zvážit a jistě vám vymýšlení přinese několik bezesných nocí.
VZTAH K ČINNOSTI
Uvažujte při tvorbě názvu trochu do budoucna. Pokud pojmenujete firmu „Student Agency“, protože chcete nabízet služby pro studentské pobyty v Anglii, nerozroste se vám v budoucnu podnikání třeba na autobusovou dopravu? A to budete vozit pouze studenty nebo jak to tedy je ;)….
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
EXPANZE DO ZAHRANIČÍ
Má vaše podnikání šanci prorazit s produktem do zahraničí? Zohledněte i toto v názvu firmy. Česká diakritika nemusí být vždy příznivě přijímána. I když „Baťa“ nebo „Škoda“ možná naznačují opak. Ovšem značka „Šťoura & Žďuch“ způsobí vašim zahraničním zákazníkům asi velké bolení hlavy.
OCHRANNÉ ZNÁMKY
Pamatujte také na možné komplikace v rejstříku ochranných známek. Raději název vaší firmy prolustrujte, zda práva na název nevlastní již někdo jiný.
LOGO A SLOGAN
Pokud už máte v názvu firmy jasno, je čas přistoupit k tvorbě sloganu a loga. Ale to je už natolik odlišné a rozsáhlé téma, že si ho necháme na další budoucí článek.