V minulosti existovalo velké množství nástrojů, pomocí kterých jste si mohli vytvořit dotazník například pro vaše zákazníky. Všechno změnil příchod Google Disku, kde lze nyní pomocí aplikace „Formuláře“ snadno vytvářet vlastní dotazníky a to v dostatečné kvalitě. Pojďme se podívat jak na to.
Získat od zákazníků zpětnou vazbu, pomocí které zjistíte jejich názor na vaše služby i firmu, je jistě obrovsky přínosné. Učinit tak můžete různými cestami, dnes se podíváme na způsob, jak toho docílit pomocí zákaznického dotazníku.
GOOGLE FORMULÁŘ
Dotazník vytvoříte v Google Disku, pomocí aplikace „Formuláře Google“. Tuto službu spustíte v Google Disku, kliknutím na tlačítko „+ Přidat“, v kontextovém menu vyberete odkaz „Více >“ a v podmenu kliknete na název této služby:
Tím vytvoříte vlastní soubor, ve kterém můžete začít vytvářet vlastní dotazník, pomocí jednotlivých otázek, variant a možností:
- Takto vytvořený soubor slouží nejen pro tvorbu a úpravu celého dotazníku, ale i pro zobrazení odpovědí, které již byly zodpovězeny.
- Název dotazníku
- Podrobný popis dotazníku, k čemu slouží…
- Automaticky je předvytvořen první blog, první otázka dotazníků – zde zadejte vaši první otázku
- Pokud typ odpovědi (8) definuje styl odpovědi jako variantu „Jedna odpověď“, můžete definovat neomezený počet vlastních možností odpovědí
- Možnost přidat další variantu odpovědi nebo odpověď typu „Jiné“
- Ke každé otázce nebo odpovědi můžete připojit ilustrační obrázek
- Výběr druhu dotazu
- Přidání další a další otázky v dotazníku. Nové dotazy se řadí vždy pod poslední přidanou.
- Přidání názvu a popisu pod aktuální dotaz
- Vytvoření graficky odděleného oddílu otázek, prakticky tím rozdělíte dotazník na více stránek.
- Možnost označit aktuální otázku jako povinnou, na kterou bude muset zákazník odpovědět, bez zodpovězení tohoto dotazu nebude dotazník odeslán. Povinná otázka bude navíc u názvu dotazu označena červenou hvězdičkou.
- Zduplikování dotazu, pro rychlejší práci.
- Smazání aktuální otázky
- Volba grafické podoby dotazníku
- Náhled na aktuální stav dotazníku, tak jak bude zobrazen zákazníkům
- Detailní nastavení celého dotazníku (nastavit sběr emailů, zobrazit ukazatel dokončení dotazníku, možnost změnit dotazník na kvíz s bodovým hodnocením správně vyplněných otázek…)
- Zaslání dotazníku zákazníkům emailem, vložení do HTML pomocí Iframe nebo získání URL adresy dotazníku.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Více informací ZDE
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.
Roletka (8) určuje druh dotazu. Celkem zde máte na výběr z 5 různých typů otázek:
- Stručná odpověď na otázku
- Větší prostor pro vyjádření odpovědi
- Výběr jedné varianty odpovědi z několika možných
- Výběr z více různých odpovědí z několika možných
- Rozbalovací nabídka pro výběr jedné odpovědi
Takto vypadá roletka (8) pro výběr typu otázky a již více vyplněný celý dotazník:
A toto jsou prakticky všechny obvykle používané funkce tohoto nástroje. Výsledný dotazník, jak jej zašlete vašim zákazníkům, může vypadat třeba takto nějak – vyzkoušejte si ho: