Ani největší softwarová firma na světě se nemůže zcela vyvarovat neúspěchů. Existuje mnoho jejích služeb, které nebyly příliš úspěšné, které nesplnily očekávání nebo byly dokonce úplný propadák. Pojďme se podívat jen na malý seznam aplikací, které neobstály v konkurenci a byly bez milosti zrušeny.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
1. Google+
Google+ byla odpovědí společnosti Google na, na, no vlastně na…. na všechno. A to může být ten hlavní důvod, proč tato služba selhala. Google+ byl pokus o platformu sociálních médií , měla se stát zřejmě odpovědí na rychlou expanzi Facebooku. Služba obsahovala některé zajímavé funkce, jak pro koncové uživatele, tak i pro firmy, přinášela i výhody ve vyhledávaní. Ale v podstatě ji nikdo nepoužíval – ale to není jediný důvod, proč tento produkt selhal. Došlo k obrovské bezpečnostní chybě, která vývojářům umožnila přístup k více než 500.000 různým profilům, ať už byly označeny jako veřejné nebo soukromé. To společnosti Google přinutilo (a možná s radostí a úlevou) navždy ukončit projekt Google+.
2. Google Reader
Na rozdíl od Google+ byl Google Reader mezi uživateli skutečně populární. Skutečností však je, že produkt měl mnoho oddaných uživatelů, ale růst této služby se zastavil. V dnešní době lidé neustále konzumují zpravodajský obsah z mnoha kanálů a sociálních médií. Je těžké udržet krok. Stejně jako mnoho jiných zpravodajských webů a publikací se aplikace Reader stala dalším produktem společnosti Google, který selhal.
3. Google Desktop
Aplikace Google Desktop byla vyvinuta tak, aby přinesla vyhledávací funkce Google na osobní plochu počítače. Což znamenalo, že dotyčná osoba nemusela otevřít prohlížeč a přejít na Google, aby provedla vyhledávání pomocí Google. Produkt také čelil řadě kritik týkajících se bezpečnosti a soukromí kvůli některým zranitelnostem, které by hackerům umožnily přístup k soukromým datům ze vzdálených systémů nebo převzít úplnou kontrolu nad systémem. Protože služba přestala přinášet nové funkce a nápady a kvůli skandálům s ochranou osobních údajů se stal Google Desktop, i když zajímavým nápadem, dalším produktem společnosti Google, který selhal.
4. Google Buzz
Google Buzz byla odpovědí společnosti Google na Twitter, integroval se přímo do Gmailu a umožnil uživatelům zveřejňovat zprávy obsahující text, odkazy, fotografie, videa atd. Důvod, proč tento nápad selhal, byl jednoduchý: oproti Twitteru neexistovala žádná konkurenční výhoda. Pro uživatele nebyl žádný důvod k přechodu z Twitteru na Google Buzz, a proto je Buzz dalším produktem Google, který skončil.
5. Google Talk
Google Talk bylo chatovací rozhraní Google, které lidem umožňovalo posílat okamžité zprávy pomocí textu nebo hlasu. Podobně jako Google Reader, Google Talk (nebo Google Chat) měl poměrně velkou, oddanou skupinu svých uživatelů, kteří byli smutní, když viděli, že bude produkt ukončen. Na vině tentokrát ani tak nebyl neúspěch této služby, jako spíše snaha Google převést uživatele této služby, ke jiné konkurenční aplikaci – Google Hangouts, který podle manažerů Googlu měl větší potenciál. V tomto případě je zřejmě dát Google zapravdu, proč mít ve svém portfóliu dvě prakticky totožné služby.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
6. Google Answers
V této aplikaci se dostal Google do situace, kdy prostě nemohl držet krok s konkurencí. Google Answers neměl mnoho uživatelů, protože uživatelé museli platit peníze za nalezené odpovědi. Pokud existují bezplatné služby pro stejnou služby, například Yahoo Answers, není divu, že o službu nikdo nestál.
7. Allo
Google Allo byla neuvěřitelně zajímavá služba zasílání zpráv od společnosti Google, která obsahovala šifrování typu end-to-end. Produkt dokonce nabídl režim inkognito, ve kterém by zprávy byly po krátké době odstraněny. Lidé milují své soukromí, takže ve vší upřímnosti byl tento produkt společností Google skvělým krokem. Bohužel je to další produkt Google, který selhal. Proč?
Google Allo selhal kvůli nedostatečné optimalizaci základních funkcí. Jednak místo toho, aby bylo možné přistupovat k účtu Google Allo na více než jednom zařízení, byly účty vázány pouze na telefonní čísla, nikoli na účty Google. Ale hlavním důvodem, proč se společnost Allo stala produktem Google, který selhal, je to, že místo přidání podpory SMS do aplikace Google vytvořil samostatného klienta SMS. To znamenalo, že uživatelé Allo se mohli spojit pouze s ostatními uživateli Allo a s nikým jiným.
8. Inbox
Konec této služby se zdá být zřejmý. Inbox je produkt Google, který selhal jednoduše proto, že další e-mailový klient nebyl nutný. Veškeré funkce, které Inbox obsahoval, už byly integrovány do Gmail aplikace, takže lidé nebyli nijak nuceni používat tuto službu. Inbox kromě odlišného uživatelského rozhraní nepřinášel nic nového a spíše se divíme, proč se Google vůbec do tohoto dobrodružství pouštěl. Vždyť pozice Gmailu je opravdu silná až neotřesitelná.
9. URL Shorteneru
Selhání URL Shorteneru je příkladem případu, kdy Google nemohl konkurovat rostoucímu počtu služeb zkracování URL na webu. S tím, jak se mění časy a způsob, jakým lidé vyhledávají a procházejí internet, se musí měnit služby a dohánět rychlý vývoj trhu. Neexistoval žádný důvod, aby Google pokračoval ve vynakládání peněz na podporu URL Shortener, když byly na trh uváděny populárnější služby pro zkracování URL.
10. Aplikace Google Chrome
Aplikace Google Chrome jsou dalším krokem od společnosti Google, který byl populární mezi vybraným publikem po krátkou dobu, ale postupně zájem opadal. Lidé přestávali používat aplikace Google Chrome a společnost Google tyto funkce přestal podporovat.
Jak vidíme z těchto produktů, které selhaly, Google nemá zájem utrácet peníze za věci, které nezvyšují příjmy. To je ponaučení, které by si měl vzít k srdci každý podnikatel. Nač udržovat při životě aplikaci, o kterou nemá nikdo zájem a která vám nevydělává?
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.