Google Tag Manager (GTM) je software, který slouží pro vložení všemožných kódů pro měření konverzí, nastavení Google Analytics a dalších měřících kódů na váš web. Buďto je na váš web vložíte do HTML kódu samostatně, jeden po druhém přímo do HMTL nebo můžete využít právě služeb GTM a nainstalovat je na web pomocí GTM.
Zjistěte si v článku výhody použití GTM – proč tedy vlastě používat Google Tag Manager? Protože o tom, zda GTM používat nebo je, není sporu. Jednoznačně ho každému doporučujeme.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
UŠETŘÍ ČAS
Vložení měřících značek je pomocí GTM rychlejší než jejich ruční implementace do zdrojového kódu vašeho webu. Disponuje velmi přehledným grafickým rozhraním, ve kterém snadno a sami vše nakonfigurujete pomocí několika kliknutí.
Pokud se do HTML vašeho webu raději nepletete, tak instalaci GTM do vašeho webu bude muset provést váš programátor. Ale všechny další implementace měřících kódů již budete moc vykonat vy sami. Nebo třeba vaše agentura, která se stará o propagaci stránek. Agentury GTM milují, ušetří jim práci a vše běží rychleji.
PŘEHLEDNĚ NA JEDNOM MÍSTĚ
Pomocí GTM snadno zkontrolujte, jaké značky máte na webu vlastně umístěny. Nemusíte procházet celý HTML kód a hledat, kde je jaká značka vložena. Jednotlivé značky jsou roztříděny do skupin. Dokonce GTM graficky ukazuje, zda je daný měřící kód funkční a zda pracuje správně.
JE ZDARMA
Za základní verzi, která je plně postačující, se neplatí vůbec nic. Existuje sice placená verze GTM 360, ale tento nástroj najde opodstatnění pouze na obrovských webech, na kterých zároveň pracují desítky programátorů a marketingových specialistů. Bezplatná verze je skvělá a opravdu s ní vystačíte.
SNADNÝ UPDATE MĚŘÍCÍCH ZNAČEK
Velkou výhodou GTM je, že velký počet měřících značek je v GTM předinstalován a aktualizace na nové, stále se měnící kódy, se uskuteční rychle, prakticky jedním klinutím. Což oceníte, protože nebudete muset procházet jednotlivě všechny stránky na vašem webu a vše otravně, ručně měnit.
VYTVÁŘENÍ PRAVIDEL
Některé měřící kódy umožňují vytváření pravidel – například chcete označit stránku košíku, detailu produktu a uskutečněnou objednávku. A na tyto jednotlivá místa vašeho webu nastavíte pravidla, která v případě, že bude pravidlo splněno, bude měřící značka spuštěna. Takto nastavená pravidla pak můžete následně používat pro více různých měřících kódů zároveň.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
PRÁCE V TÝMU
Rozhraní GTM umožňuje používání více pracovních ploch, kde každý oprávněný uživatel (třeba programátor nebo marketingová agentura) může sám vkládat své potřebné značky. Provedené nastavení je možné otestovat a spustit až bude vše připraveno a vyladěno.
TESTOVÁNÍ, VERZE A PRÁVA
Nově vložené měřící značky lze otestovat na ladicí konzoli, kde se provedené změny otestují ještě před finálním nasazením. Aby se něco nepokazilo… A když se tak přesto stane a nastane problém, není nic jednoduššího, než vše vrátit do původního stavu před změnami. GTM totiž obsahuje a zobrazuje verze a historii nasazovaných úprav. V GTM lze nastavit několik úrovní oprávnění pro prováděné změny – čtení, provádění změn, schvalování změn a jejich publikování.