Práce z domova může být v řadě činností efektivně využita jako určitý zaměstnanecký benefit. Nebo v případě, že není možné využívat firemní prostory (například v případě epidemie koronaviru) jako jedinou možnost, jak zachránit fungování a standardní provoz firmy.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
VÝHODY A NEVÝHODY
Ač se může zdát, že práce z domova musí být vyhovující pro každého, není tomu tak. Záleží na každém zaměstnanci, na jeho vlastnostech, ale i možnostech. Někomu se lépe se mu pracuje v týmu, potřebuje ke své práci časté sociální kontakty a pouze v „pracovním mumraji“ podává nejlepší výkon. Doma třeba nemá na práci klid nebo mu chybí odpovědnost a určitá sebekázeň. Jinému naopak práce z domova plně vyhovuje a udělá daleko více práce v klidném domácím prostředí. Základem úspěšného home office je zodpovědný přístup všech zaměstnanců a především dobrý time management. A pochopitelně nesmí chybět kontrolní procesy od zaměstnavatele. Bez nich i ten nejlepší zaměstnanec výhod home office začne brzy zneužívat.
KOMUNIKACE
Proto, aby byla udržena spolupráce mezi zaměstnanci je potřeba pořádat pravidelné online porady. Každý pracovník by měl být v předem určeném čase každý den k dispozici online. Tedy například stanovit, že od 10:00 do 13:00 hod musí být každý 100% u svého počítače. Aby bylo možné se zaměstnanci takto online spojit, je pochopitelné, že všichni musí mít odpovídající vybavení (sluchátka, webkameru, mikrofon) a je potřeba mít domluvený společný a otestovaný online komunikační nástroj.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
KOMUNIKAČNÍ NÁSTROJE
Na trhu je celá řada nástrojů pomocí kterých můžete pořádat videokonference, bezpečně a kvalitně komunikovat online se svými zaměstnanci. Podívejme se na 3 z nich:
SKYPE
Pomocí desktopové apliakce Skype od Microsoftu můžete vytvářet kvalitní hromadné konferenční hovory až s desítkami připojených uživatelů. Nástroj je zcela zdarma a můžete se propojit i se zaměstnanci, kteří pracují v terénu přes mobilní aplikaci. Výhodou je, že se Skypem se velmi snadno pracuje, jde o robustní nástroj. Naopak trochu ke vzteku jsou jeho časté aktualizace, které se často spustí, když ho potřebujete rychle použít. A je také potřeba tento nástroj instalovat, nejde o online aplikaci.
HANGOUT
Hangout je online komunikační nástroj od Google. Jeho výhodou je rychlá použitelnost, protože je zcela online, bez nutnosti jakékoliv instalace. Jeho používání zvládne každý. Můžete pomocí nej pořádat hlasové nebo videokonference. Doporučujeme pro menší skupiny účastníků než v případě Skypu, ale do 5-10 účastníků funguje velmi dobře. Jeho používání je také zcela zdarma.
JITSI
Chcete-li využívat opensource řešení, šáhněte po online nástroji Jitsi. Jednoduše vytvoříte online kanál, jehož adresu předáte těm uživatelům, se kterými si přejete komunikovat. Další funkčnost je podobná jako třeba u Hangoutu. Na základě našich zkušeností nedoporučujeme, ale pro větší skupiny než 5 účastníků. V případě většího počtu uživatelů již někdy dochází k problémům s kvalitou video přenosu. Podobně jako oba předcházející násgtroje je i Jitsi zdarma a bez nutnosti instalace, vše běží v interntovém prohlížeči.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.