V nedávné době jsme uskutečnili několik výběrových řízení na různé pracovní pozice. Výsledky efektivnosti jednotlivých způsobů inzerce jsou zcela jiné než třeba před třemi roky.
Situace na pracovní trhu se velmi změnila a změnily se i metody inzerce – to co v minulosti fungovalo, je na ústupu, naopak se na scénu derou noví hráči. Rádi bychom se s vámi podělili o zkušenosti, které jsme v minulých dnech u 5 výběrových řízeních získali.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Vyzkoušeli jsme v 5 výběrových řízeních (na obchodníka, programátora, turistického průvodce, řidiče autobusu a brigádníka) několik způsobů propagace. Jejich efektivita a cena byla mnohdy diametrálně odlišná. Možná můžete mít zcela jiné zkušenosti, jen se snažíme na našem případě poukázat na metody, které možná nejsou příliš často využívané a mohou vést k překvapivě dobrým výsledků. Pojďme se podívat na výsledky a zkušenost, kterou jsme udělali.
PRACE.CZ, JOBS.CZ a mobilní aplikace Práce za rohem
Toto je naše klasika, na tyto 3 inzertní portály umisťujeme pracovní pozice vždy. Tentokrát jsme zde umístili 3 pracovní pozice a výsledky byly velmi podobné. U všech vystavených pracovních pozic šlo o práci na hlavní pracovní poměr. V minulosti na plné čáře vítězil jobs.cz, ale letos bylo všechno jinak. Nejvíce odpovědí nám přišlo z Prace.cz a také kvalita uchazečů byla z tohoto pracovního portálu největší.
Zajímavé je také porovnání cenových nákladů (cena za 30 dnů inzerce):
- Jobs.cz 7.900 Kč
- Prace.cz 3.500 Kč
- Práce za rohem 2.500 Kč
Pokud propočítám, kolik nás stála jedna odpověď dle investované ceny, pak je vítěz zcela jednoznačný:
- Prace.cz: 76 Kč / jednoho uchazeče
- Jobs.cz: 188 Kč / jednoho uchazeče
- Práce za rohem: 417 Kč / jednoho uchazeče
Ano, Prace.cz se ukázala jako nejvýhodnější z těchto 3 serverů. Ze 3 pozic jsme 2 místa obsadili zájemci, kteří nám poslali svůj životopis právě z Prace.cz, poslední pozice zatím zůstává neobsazená.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
HLEDÁNÍ BRIGÁDNÍKŮ
S hledáním brigádníků jsme doposud neměli žádnou zkušenost. Zvolili jsme proto 3 inzertní servery, které se nám pro tuto pozici zdály nejlepší a propagaci na Facebooku. Limitujícím faktorem také byla cena za propagaci, nechtěli jsme zde platit „velké peníze“, vyzkoušeli jsme i způsoby, za které jsme nezaplatili vůbec nic. A platí úsloví že „Nejlepší věci jsou zdarma“?
U těchto pozic jsme zkusili 4 různé způsoby inzerce:
- bezplatný inzertní portál seznamu Volnamista.cz
- portál specializující se na inzerci brigád Fajn-brigady.cz
- zveřejněním pracovní nabídky na Facebooku
- pracovní portál Indeed.com
Indeed.com
Nejvíce nás překvapil (spíše šokoval) portál Indeed.com. Neznali jsme ho, nikdy jsme zde inzerci nezkoušeli, byla to naše první zkušenost. Jednoduše musíme Indeed doporučit, inzerce je velmi snadná, bezplatná a získali jsme zde nečekaný počet odpovědí a dokonce i jsme zde našli našeho nového kolegu.
Cena inzerce: 0 Kč. Počet odpovědí: 19. Přijatých uchazečů: 1
Volnamista.cz
Inzerci na tomto portálu od Seznamu jsme si vyzkoušeli i v minulosti. Výsledky byly často velmi rozdílné. Od žádné odpovědi až po dohledání odpovídajícího zaměstnance. Tentokrát jsme se rozhodli naši pozici zvýraznit mezi ostatními inzeráty za příplatkovou cenu 59 Kč. Bohužel se tentokrát nějak nezadařilo a výsledek naší propagace byl téměř nulový. Toto jsou výsledky inzerce:
Cena inzerce: 59 Kč. Počet odpovědí: 2. Přijatých uchazečů: 0
Fajn-brigady.cz
Ani tento server jsme ještě v minulosti nevyužili. Upozornila mne na něj moje dcera s tím, že „Tam hledá brigády každej“. No, nevím, výsledky tomu příliš neodpovídají. Nedostali jsme ani jednu odpověď. Na druhou stranu zde existuje garance toho, že na takto propagovaný „topovaný“ inzerát musí přijít alespoň 9 odpovědí. Proto nám byl náš kredit vrácen a můžeme jej využít pro budoucí propagaci.
Cena inzerce: 1090 Kč. Počet odpovědí: 0. Přijatých uchazečů: 0
Facebook
Protože jsme hledali brigádníka na pozici v Českém Krumlově využili jsme dvou místních facebookových skupin, které se zabývají inzercí práce a brigád právě pro Krumlov, řádově mají zveřejněny desítky pozic (u jednoho šlo o asi 80 zveřejněných pozic, u druhého o 260 pozic). Bohužel ani z jedné stránky nám nepřišla žádná reakce. Následně jsme zveřejnili pozici na facebookové skupině „České Budějovice“, která má více než 60.000 členů a zde jsme získali 2 odpovědi, bohužel ani s jedním uchazečem jsme se nedomluvili. A na závěr jsme zkusili vytvořit post na naší osobní FB stránce s prosbou o sdílení. To už bylo lepší. Přátelé nám naši pozici sdíleli 32x a výsledkem sdílení bylo 6 odpovědí, ze kterých jsme vybrali 1 dalšího brigádníka pro náš obchodní záměr v Krumlově.
Závěrem bychom chtěli z pohledu náklady/efektivita „vypíchnout“ inzerci na serveru Indeed.com a Prace.cz. Inzerce byla levná a našli jsme zde nové kolegy. Facebook také není radno podceňovat, jeho význam zřejmě bude jen stoupat.
Je možné, že vaše výsledky inzertních kampaní budou úplně jiné. Jde spíše o náš subjektivní názor a praktickou zkušenost, kterou jsme udělali. Pokud jsme vás inspirovali, jsme rádi, že jsme třeba pomohli.