Sledování pohybu očí (též eye tracking) je proces měření pohybu očí nebo případně zacílení pohledu. Využívá se při sledování nákupních trendů návštěvníků webu, eshopu, restaurace, kamenné provozovny, obchodu, billboardů…
Eye tracking vyhodnocuje zvyklosti zákazníků a snaží se v nich najít určitá pravidla. Například v eshopu na místo, kam návštěvníci poprvé umístí svůj pohled, je vhodné zobrazit akční nabídku. V prodejně na atraktivní místa, kam často směrují pohledy nakupujících, postavit stojan s prodejními bestsellery. Možností je mnoho. Ukažme si, jaké jsou obecná doporučení této technologie pro vaše podnikání na příkladu supermarketu.
POLICE V REGÁLU
Nejvyšší police v regálech jsou nejhorší. Lidé mají tendence směřovat svůj pohled mírně dolů. Pokud máte v obchodě regál s 5 policemi (nejvyšší je číslo 5, poslední regál u země je 1), pak nejlepší zboží umisťujte ve čtvrté polici. Další police od nejlepšího po nejhorší jsou – třetí, druhá, první a nakonec nejvyšší pátá police.
DÉLKA ULIČKY
Čím delší je v supermarketu ulička s regály, tím více se nakupující všímají prostředních polic – tedy v našem případě 3. police. Pokud je ulička kratší, opět zaměří svůj zrak trochu výše, na polici číslo 4.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
ZAČÁTEK ULIČKY
Zákazníci, kteří procházejí kolem prodejních uliček, příliš nečtou nad uličkami umístěné názvy kategorií zboží, které jsou zde vystaveny. Spíše se všímají zboží, které je umístěno první 3 kroky od začátku uličky. Na základě zde vystaveného zboží se rozhodnou, zda do uličky zajdou nebo nikoliv. Je tedy vhodné na začátku uličky vystavit atraktivní produkty nebo zboží v akci.
NAVIGAČNÍ SYSTÉM PRODEJNY
Pro navigaci po prodejně volte raději symboly nebo obrázky případně jen krátká slova. Zákazníci těmto navigačním prvkům věnují jen velmi málo času, maximálně 1 vteřinu. Raději tak místo upoutávky „ČERSTVÉ OVOCE Z VYSOČINY“ zvolte prostý nápis „OVOCE“ nebo ještě lépe jen obrázek ovoce.
IMPULZIVNÍ STOJANY
Impulzivní stojany by se měly nacházet v blízkosti pokladen, kde zákazníci čekají v řadě na zaplacení. Ale umístění u samoobslužných pokladen není tím nejlepším místem pro postavení těchto stojanů, protože nakupující se zde věnují zaplacení nákupu a nemají čas na vizuální průzkum okolí.