Eshopová platforma Webareal připravila pro své uživatele poslední dobou velmi zajímavé nové funkce a připravuje ke startu nový tarif. Pojďme se na tyto novinky podívat trochu zblízka.
Nové funkce
Webareal již u některých nedávno nasazených funkcí informoval, že tyto funkce budou v budoucnu přesunuty do nového tarifu. Ve všech případech jde o funkce, které pomohou spíše větším eshopům nebo eshopařům, kteří provozují více internetových obchodů. Jaké funkce tedy budou součástí nového tarifu?
- Společný sklad produktů
- Společná správa produktů
- Parametrické kategorie
- Automatické párování plateb
- Webhooky
- Častější generování XML feedů (pro Heureku, Zbozi…)
- Až 20,000 requestů pro API
Z těchto funkcí, které budou přesunuty do nového tarifu nejsou zatím nasazeny Parametrické kategorie. O jejich výhodách pro eshopy jsme již psali v článku „SEO: PARAMETRICKÉ KATEGORIE VYSTŘELÍ VÁŠ ESHOP NA PŘEDNÍ MÍSTA„. Jde o velmi pokročilou SEO optimalizaci a u „krabicových“ eshopových řešení o poměrně unikátní funkci. I tato funkce bude spuštěna spolu s novým tarifem.
Automatické párování plateb poslouží velmi dobře pro automatické označování objednávek jako zaplacené (po obdržení platby od zákazníka). Ušetří to čas. Připraveno je zatím napojení na tyto banky: Air bank, ČSOB, Fio banka, Komerční banka, Moneta, Raiffeisenbank, Sberbank, UniCredit Bank a slovenská Prima banka.
Pro provozovatele více eshopů nebo nebo více jazykových mutací slouží funkce Společný sklad produktů a Společná správa produktů. Pomocí těchto možností budete mít vždy aktuální stav skladu produktů a také se vám určitě bude líbit možnost společné úpravy produktů ve více eshopech z jednoho místa.
Z webhooků budou mít radost vaši vývojáři. Slouží totiž k tomu, aby na základě určité události na webu, bylo možné provést definovanou akci (např. po vytvoření objednávky spustí import objednávky do marketingového nástroje). Prostřednictvím Webhooků lze tedy rozšiřovat funkčnost a napojení Webarealu o externí webové aplikace. Webhooky jsou prakticky vyvolané URL adresy, které jsou spuštěny v určitý definovaný moment, ve kterém nastane požadovaná událost. Tato možnost otevírá funkčnost Webarealu pro napojení mnoha externích služeb. Ve spojení s otevřeným API, kterým Webareal disponuje a možností až 20.000 requestů denně lze pomocí Webarealu stvořit skutečně robustní, velký eshop.
Kolik bude nový tarif stát?
Prozatím cena nového tarifu nebyla zveřejněna. Podle našich informací by se tak ale mělo stát během několika dnů. Pokud se ale podíváme na stávající ceník, kde jsou doposud k dispozici 3 tarify – od 290 Kč do 390 Kč. Dovolíme si spekulovat a odhadujeme cenu nového tarifu v rozmezí 600 – 800 Kč měsíčně. Což vzhledem k tomu, kolik nových funkcí šetřících čas bude nasazeno, nebude příliš od věci a určitě si nový tarif najde své zájemce. Mnohá konkurenční řešení nabízí „mnohem méně muziky a za více peněz“.
A výčet funkcí v novém tarifu není kompletní. Připravují se další vylepšení, které jsou již ve fázi vývoje a určitě majitele tarifů potěší podobně jako stávající nabídka.
Aktualizace z 21.2.2020: nový tarif pojmenovaný Exclusive byl spuštěn a jeho cena je 790 Kč + DPH. Celý nový ceník Webarealu, včetně nabídky jednotlivých tarifů, vypadá nyní takto: