Mohou v dnešní době vůbec malé, nezávislé eshopy soupeřit s takovými obry jako je Alza.cz nebo Mall.cz? Odpověď je překvapivě jednoduchá – ano, je to možné.
A stejně jako porazil David mýtického Goliáše, mohou být malé eshopy ve svém sortimentu úspěšnější než zavedené velké značky. Je ale nutné, aby zvolili ve svém podnikání správnou strategii. Ukažme si, jak na to.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
CENA
Jestli je něco, v čem se do boje s obry nepouštět, tak je to právě cenová válka. Vyčerpáte se, prohrajete na celé čáře, jiná cesta z toho nevede. Proto na tento nápad raději rychle zapomeňte a zkuste bojovat pomocí jiných metod.
EXPERT
Staňte se tou nejpovolanější osobou, ohledně všeho co se týká vašeho sortimentu. Budujte kolem sebe komunitu, které budete radit a pomáhat. Jakmile získáte status experta na váš obor, máte zpola vyhráno. Budou-li vás vaši zákazníci brát jako tu nejpovolanější osobu, budou u vás rádi nakupovat, připlatí si za kvalitu a ještě se budou svým nákupem u vás chlubit dalším potencionálním kupcům.
SORTIMENT
Specializujte na sortiment, který není masovou záležitostí. Najděte skulinu na trhu, které se třeba nevěnují desítky tisíc nadšenců, ale raději se věnujte okrajovým oborům, které nejsou tak „vidět“. Snadněji se v nich prosadíte, máte možnost v nich dosáhnout rychle známosti a odbornosti. Když chcete prodávat vybavení na sport, tak raději než na fotbal se zaměřte na golf. Pokud se chcete věnovat prodeji oblečení, nabízejte raději kravaty než oblečení pro ženy. Chcete se zaměřit na prodej potravin – zkuste spíše zdravou výživu než masový prodej běžného sortimentu.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
KOMUNIKACE
Vybudujte si komunikační kanály, se kterými budete v kontaktu se svými zákazníky. Sociální sítě – především Facebook, ale nezapomínejte i na Instagram případně vyzkoušejte v našich končinách méně oblíbený Twitter. Neváhejte nezištně poradit zákazníkům. V případě, že nemáte k dispozici požadovaný produkt, poraďte nákup u spřátelené konkurence. Budujte emailovou databázi kontaktů, zasílejte pravidelně newslettery. Pokuste se založit facebookovou skupinu na téma, které zajímá vaši cílovou skupinu. Buďte vidět a slyšet!!