Už jsme si zvykli, že eshopy každý rok hlásí nové, větší, rekordní tržby. Nebylo tomu jinak ani v roce 2018 a nic nenasvědčuje tomu, že by se tento trend měl letos obrátit. Právě naopak.
Existuje početný sortiment zboží, které zákazníci již nakupují převážně online. Stejně tak jsou i kategorie výrobků, které na své online zákazníky teprve čekají. Podívejme se na to trochu podrobněji.
ZBOŽÍ, KTERÉ JIŽ NA INTERNETU ZVÍTĚZILO
Nikoho jistě nepřekvapí, že počítače a příslušenství k počítačům se již dávno většinově prodává přes internetové obchody. Podobná situace je u nositelné elektroniky. Stejně tak vítězí i online prodej u audio techniky. Podobně úspěšné jsou i chytré telefony a jejich příslušenství. Naprosto suverénně zvítězil internet například u letenek a u krátkodobého ubytování v hotelech a penzionech.
ZBOŽÍ, KTERÉ SE PRODÁVÁ JAK ONLINE TAK I OFFLINE
Kamenné prodejnách vs. eshopy hrají zatím remízu u pneumatik a u malých i velkých domácích elektrospotřebičů. Podobně jsou na tom i hračky a finanční služby. V těchto kategoriích můžeme letos očekávat mírné vítězství internetu. Možná s výjimkou pneumatik, kde existují přepravní limity u dopravních služeb pro tuto neoblíbenou komoditu.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
ZBOŽÍ, KTERÉ V ESHOPECH ZATÍM PŘÍLIŠ NEFRČÍ
Potraviny nakupuje výhradně online zatím pouze 1% zákazníků, 8% občas a 91% věří v nákupy v supermarketu. Ale dokázali byste si třeba před 10 roky představit, že byste si mohli koupit třeba rohlík online? Věci se mění i zde. Podobně zůstávající zákazníci věrni offline prodejcům u pracích a čisticích prostředků, u krmiv pro zvířata, léků, v péči o děti, u hygieny a u holení.
Stále více maloobchodních prodejců začíná přecházet s jejich nabídkou i na internet – i takové mamutí řetězce jako třeba Lidl nebo Ikea nechtějí zůstat pozadu. To vše určitě přispívá k tomu, že i letošní rok bude pro ekomerci rekordní.