Tvorba eshopu zůstává stále tou nejdostupnější formou podnikání. Musíte počítat pouze se vstupními investicemi do nákupu produktů a do marketingu. Pro vlastní tvorbu eshopu můžete využít eshopové systémy, kterou jsou dostatečně kvalitní, eshop v nich vytvoříte velmi rychle a budou vás to stát pouze několik stokorun měsíčně.
Pro tvorbu vašeho eshopu můžete vybírat z několika desítek různě kvalitních eshopových řešení. Náš seriál článků „Jak vytvořit eshop“ bude psát o stavbě eshopu na řešení Webareal.cz, který je na trhu již 10 let, svůj eshop v něm má vytvořeno přes 6000 eshopařů, nabízí největší počet kvalitních responzivních šablon (23) a jeho vývojáři přináší stále nové a nové funkce a vylepšení.
V minulém díle jsme si ukázali jak a kde nastavit parametry objednávky. Dnes se zastavíme u nejoblíbenější sekce každého eshopaře – u Objednávek a příště si projdeme sekci Aplikace.
Objednávky
Nejzajímavější sekcí pro Vás budou samozřejmě objednávky. Zde si ukážeme jak objednávky vybavovat, upravovat či jak ručně vystavit fakturu. Vstupte tedy do sekce E-shop – Objednávky – Objednávky.
V této sekci naleznete přehled objednávek, kde si vysvětlíme některé pojmy.
Stisknutím ikony plus, se rozbalí další možnosti.
Ikona tužky – pomocí této ikony se dostanete do detailu objednávky, kde můžete objednávku upravovat, vytvořit fakturu k dané objednávce a další.
Ikona křížku – pomocí této ikony objednávku odstraníte.
Ikona čtverců – pomocí této ikony lze objednávku duplikovat.
Ikona gumy – pomocí této ikony lze vytvořit storno objednávku. Objednávka tedy bude v mínusových hodnotách. Následně vytvořená faktura by také byla v mínusových hodnotách.
Ikona nůžek – pomocí této ikony lze objednávku rozdělit. Tuto funkci můžete využít v případě, kdy zákazník objedná více produktů a z toho některé produkty mají delší dodací dobu. Zákazníkovi tak můžete odeslat pouze část objednávky a další část poslat zvlášť.
Dále si ukážeme jak lze odeslat objednávka již danému dopravci či jak provádět hromadné změny. Stačí si označit jednotlivé objednávky a následně kliknout na ikonu ozubeného kolečka.
Hromadné změny lze využít pro smazání objednávek, označení objednávek příznakem objednávka zaplacena, tisk objednávek a tisk faktur.
Co se týče odesílání informací dopravcům, můžete využít napojení na dopravce Uloženka, Zásilkovna, Česká pošta, Pošta bez hranic, Geis či GLS. Dále lze využít služby Balíkobot, která má pod palcem většinu dopravců a není potřeba uzavírat jednotlivé smlouvy. Domluvíte se pouze s Balíkobotem.
Nyní otevřete objednávku pomocí ikony tužky. V objednávce si můžete upravit cenu produktů, dopravy i způsobu platby, počet kusů u jednotlivých produktů, přejmenovat produkty, odstranit produkty, přidat produkty, změnit dopravu či platbu nebo přidat zákazníkovi k objednávce procentuální slevu.
Dále zde vidíte dodací a fakturační údaje zákazníka, které lze opět upravit. Jedná se o sekci Objednavatel. Hned vedle tohoto sloupce naleznete i sekci Nastavení faktury.
Nyní si ukážeme jak ručně vytvořit fakturu. V předešlích krocích jsme si říkali jak nastavit číslování faktur a vyplnit vaše fakturační údaje. Pokud máte tyto informace nastaveny, stačí v již zmíněném sloupci nastavení faktury v detailu objednávky vyplnit pouze variabilní symbol (pokud je jiný než číslo faktury) či jiné informace, které chcete oproti již nastaveným údajům změnit. Poté klikněte na vytvořit fakturu.
Nyní se zobrazí dvě nové ikony. Pomocí těchto ikon si můžete fakturu zobrazit v PDF či HTML formátu.
Tyto ikony se Vám nyní nově zobrazí i v přehledu objednávek.