Bez webové stránky dnes prakticky neexistuje žádná firma ani živnostník. Jaký smysl, ale mají webovky, o kterých nikdo neví, které mají zcela mizivou návštěvnost? Ukážeme si 8 snadných technik, které pomohou zvýšit povědomí o vašem webu.
Vytvořit web a čekat, že si návštěvníky najde sám, je čistá iluze. Vytvořením webu vše teprve začíná. Stojí to čas i peníze. Ale výsledky vaší práce se mohou dostavit velmi rychle, rychleji než to možná čekáte. Peníze, které investujete do propagace vašeho webu, nemusí být jedinou cestou k novým zákazníkům. Jde to i jinak.
PLACENÁ REKLAMA
Tento způsob propagace vás jistě napadne jako první. PPC reklama na Google, Seznamu je zcela jistě efektivní a rychlý nástroj pro získání návštěvnosti vašich stránek. Reklamu zvládnete zadat sami nebo můžete využít služeb kvalitních agentur. Výhodou této metody je její rychlost a efektivnost.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Sociální sítě, především Facebook je již běžnou součástí našich životů. Vytvoření FB stránky, která bude propagovat váš web je určitě správná cesta. Na Facebooku zveřejníte krátkou upoutávku s odkazem na celý článek/službu/produkt na vašem webu.
FACEBOOKOVÁ SKUPINA
Zapojit se do tématické (ať už uzavřené nebo otevřené) skupiny, která řeší problémy, na které se specializuje vaše firma je opravdu velmi dobrý nápad. Získáte mnoho velmi kvalitních návštěvníků vašeho webu, ze kterých se pravděpodobně „vyklubou“ vaši nejlepší zákazníci. Jen je potřeba být ve skupině aktivní, získat si pověst odborníka na určité téma.
BLOG
Pište, bloguje, odpovídejte na komentáře u svých článků. Nechť je blog součástí vašich web stránek. Zlepší se její pozice ve vyhledávačích, přinese vám nové čtenáře, návštěvníky. Vytvářejte originální obsah, který bude vaše návštěvníky zajímat a budou se na váš blog sami vracet.
Případně můžete založit blog na blogovací platformě s velkou návštěvností – například na blog.idnes.cz. U do textu umisťovat relevantní odkazy na váš web.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
NEWSLETTERY
Zasílání emailových zpravodajů je stará, ale osvědčená technika, která si zaslouží vaši pozornost. Pokud disponujete dostatečným počtem legálně získaných emailových kontaktů (pozor na GDPR), pak propagace vašeho webu pomocí pravidelně zasílaných newsletterů je jistě dobrý nápad. V případě, že emaily nedisponujete, je nejvyšší čas začít budovat svou vlastní databázi kontaktů.
SEO
Pokud se budete věnovat níže uvedeným SEO úpravám vašeho webu, postupně se bude váš web ve vyhledávačích dostávat na lepší a lepší pozice ve vyhledávání. Není to jednorázová činnost, která přinese výsledky okamžitě. Právě naopak. SEO se musíte věnovat dlouhodobě a výsledky budou přicházet pomalu a postupně. Bude vás to stát pouze váš čas a znalosti. Ovšem každý posun ve vyhledávačích vám přinese více a více návštěvníků.
SEO úpravy pro váš web, kterým doporučujeme se věnovat:
- Klíčová slova – Klíčová slova jsou základ SEO strategie. Na stránku umisťujte taková klíčová slova, která jednak dobře vystihují obsah stránky, ale jsou i často hledaná pomocí Googlu nebo Seznamu. Klíčová slova umisťujte i do URL adresy i hlavního nadpisu stránky. Pro nalezení zajímavých klíčových slov můžete využít například Google Trends, Statistiku vyhledávání…
- Nadpisy + meta – obsah každé stránky na vašem webu by měl být správně strukturován – pořadí a počet nadpisů H1, H2… je na stránce velmi důležité, vyplňujte také meta značky pro „Description“, s krátkým popisem stránky, nepodceňujte správně vyplněný TITLE každé stránky.
- Optimalizace obrázků – do všech obrázků přidejte jejich popisek „ALT“. Pomůžete tím s indexací vaší stránky vyhledávači, který pak vaše snažení odmění lepší pozici ve vyhledávání. Zabývejte se také optimalizací velikosti obrázků – stránka, která se bude díky neoptimalizovaným obrázkům načítat velmi pomalu, bude brána od vyhledávačů jako méně kvalitní a problematická.
- Zpětné odkazy – jsou odkazy na váš web, které jsou umístěny na cizích stránkách. Čím významnější web uvede odkaz na vaše stránky, tím lépe. Vyvarujte se vzájemného sdílení odkazů mezi 2 weby. Tato technika již dávno nefunguje a vyhledávače je berou jako nekalý způsob optimalizace.
- SSL certifikát – pokud váš web ještě neběží na https je to velká chyba. Co nejrychleji ji napravte. Zároveň zajistěte, aby web fungoval pouze na jedné adrese. Pokud bude funkční na https://www.vasweb.cz a zároveň i na http://www.vasweb.cz, je to z pohledu vyhledávačů duplicitní obsah a budete zbytečně přicházet o lepší pozice ve vyhledávání.
- Responzivita – stále více návštěvníků vašeho webu využívá pro jeho prohlížení mobilní telefon. Váš web dnes již prostě musí být optimalizovaná na libovolné rozlišení!
VIDEA
Videa, které umístíte na vaše stránky, mohou pomoci udržet návštěvníky delší dobu na webu. Vytvářejte kvalitní video obsah, který bude pro návštěvníky přínosem. Vytvořte si vlastní Youtube kanál, nezapomeňte do popisu videa umístit odkaz na váš web.
OPTIMALIZACE
Sledujte pohyb návštěvníka po vašem webu. Dokážete tak odhalit případné problémy, které čtenáři vašeho webu mohou vadit. Zjistíte, co návštěvníka na webu upoutá, případné problémy s ovládáním, které by vás třeba osobně nenapadly. Pomocí nástrojů pro sledování návštěvníků, ale i dalších analytických nástrojů (rozhodně doporučujeme využívat Google Analytics) můžete tak vy nebo váš programátor snadno zlepšit web.
Pokud plánujete tvorbu svých nových web stránek, kterou budou optimalizované / responzivní pro jakékoliv zařízení a umožňovat nastavení všech SEO technik – doporučuje pro stavbu webu systém Zombeek.cz.