Chyby dělá skoro každý. Ale jen chytrý podnikatel se jich dokáže vyvarovat, případně se z nich poučit, aby je nedělal znovu. Které chyby jsou v podnikání ty nejhorší?
Poprali jste se úspěšně se začátkem podnikání, vaše firma roste, ale s tím jak roste a je úspěšnější, vyvstávají před vámi výzvy, se kterými jste doposud nemuseli bojovat. Podívejme se na „bubáky“, které straší úspěšné podnikatele a vyvarujte se chyb, které mohou připravit vaši firmu o úspěch i budoucnost.
ZÁKAZNÍCI JSOU ZLO
Když jste začínali, každého nového zákazníka jste osobně nosili na rukou. Teď když máte třeba zákazníků tisíce, může se vás týkat tento problém. Najednou nestačíte vaše zákazníky obsluhovat vy sám, ale máte pro to určené nové zaměstnance, kteří možná berou vaše zákazníky, jejich problémy a dotazy jen jako „otravný hmyz“, kterých se chtějí co nejrychleji zbavit. Kontrolujte pravidelně spokojenost vašich zákazníků se servisem, který poskytujete a pravidelně vyhodnocujte, jak se tato spokojenost vyvíjí v čase.
VELKÉ ZAKÁZKY
Po vašich prvních podnikatelských krůčcích, kdy jste vítali každou novou zakázku, ať byla jakkoliv veliká, se najednou dostáváte k zakázkám velkým. Je to lákavé, vše vypadá růžově. Ale uvědomte si, že soustředit strategii firmy na velké zákazníky může být také velmi rizikové. Pokud takový zákazník od vás odejte, nahradit ho, bývá velmi obtížné. Což v případě malých zákazníků příliš nehrozí. Také velký zákazník, který si je vědom své důležitosti pro vás, si často dokáže „vyboxovat“ takové podmínky, že jsou prakticky na hranici vaší rentability.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
VÍTE NEJLÉPE, CO ZÁKAZNÍCI CHTĚJÍ
S tím jak vaše firma roste a je úspěšná, bývá častým problémem pocit vlastní „neomylnosti“. Což se mnohdy projeví například při vývoji nové služby nebo produktu. Kdy věnujete velké úsilí a finance vašemu novému projektu, který ale nemá oporu v zákaznické poptávce. Jednoduše jste nový produkt vytvořili pro virtuálního zákazníka, pouze na základě vašeho přesvědčení, že „to se bude líbit“. Velmi varujeme před takovým přístupem k dalšímu rozvoji firmy. Bývá to velmi častý problém.
SYNDROM „1. TŘÍDY“
Jste úspěšní, firma šlape a vydělává. Wow, tak teď to rozjedeme a pořádně si užijeme! Mercedes, nový dům, exotika letecky první třídou…. Nemachrujte a buďte pokorní. To že budete dávat na odiv okolí svůj úspěch, ničemu nepomůže. Pouze si v malém českém rybníčku uděláte několik nových nepřátel a také přijdete o pěknou řadu zákazníků.
NEHLEDÁNÍ CHYB
Víte všechno nejlépe a všemu rozumíte? Nejste bůh, tak to zřejmě nebude pravda. Raději se snažte stále zlepšovat firemní procesy, věnovat zákazníkům stále lepší servis a vylepšovat své produkty. Tím, že nebudete hledat chyby nebo ještě hůře, viditelné chyby budete ignorovat jako nedůležité, tím si můžete zadělat na pěkně velký malér.
USTRNUTÍ NA MÍSTĚ
Také pocit sebeuspokojení vás může dočasně ukolébat v nečinnosti. Ovšem zákony trhu vás rychle přivedou do reality. Jen chvíli budete se svou firmou spokojeně přešlapovat na místě a okamžitě vás předstihne dravá konkurence, která je po úspěchu momentálně hladovější než vy sám. Musíte být neustále ve střehu, stále na své firmě pracovat a zlepšovat všech podstatné. Je to nekonečný boj.
Ale my vám v tom budeme držet palce!