Vlastní blog píší podnikatelé, firmy, celebrity, známé osobnosti. Pomocí blogu budujete svou značku, vytváříte vztah se svými zákazníky a fanoušky. Vytvořit vlastní blog není nic složitého, stačí mít chuť a čas na psaní.
Blog vám přinese konkurenční výhodu. Pokud najdete téma, které bude vaše čtenáře zajímat, stanete se zdrojem informací, na které se budou těšit. Stanete se v jejich očích autoritou, které budou věřit a dají na vaše doporučení. Z vašich zákazníků se postupně stanou vaši fanoušci. Co více si jako podnikatel můžete přát?
JAK ZAČÍT BLOGOVAT
Čistě technicky není tvorba blogu složitou záležitostí. Obvykle sáhnete po nějakém připraveném řešení, například po WordPressu (ostatně píšeme o tom také seriál článků). Prakticky můžete svůj blog postavit třeba během 3 dnů. Tak dlouho například nám trvalo, vystavět tento blog, který právě čtete.
- STYL A TÉMA – nejprve si musíte zvolit jak budete psát, zda půjde o blog názorový nebo informační. Informační blog by měl stavět především na kvalitě informací. Názorový blog na originalitě názorů a síle osobnosti autora článků. Pochopitelně, pokud máte například více autorů, můžete se pokusit o kombinaci těchto stylů.
- TÉMA BLOGU – v čem, ale musíte mít naprosto jasno, to je téma vašeho blogu, které bude dostatečně zajímavé a přínosné pro vaše čtenáře. Také byste měli mít alespoň částečně jasno, jakým směrem chcete, aby se váš blog ubíral. Co je jeho hlavním posláním. Takovým posláním může být získání co největší čtenářské obce, získání co nejlepší zpětné vazby pro vaše připravované výrobky nebo třeba budování zájemců o vaši novou službu.
- VYTRVALOST A NÁVŠTĚVNOST – to že váš blog nebude mít od samého začátku tisíce nadšených čtenářů, je zcela jisté. Je potřeba se obrnit trpělivostí a najít si svůj styl psaní, který bude pro čtenáře zajímavý a atraktivní. Je také nutné myslet na propagaci blogu na sociálních sítích, ve vyhledávačích a ve všech dalších dostupných propagačních kanálech. Nenechte se odradit počáteční malou návštěvností. A hlavně pište pravidelně, ideálně vydávejte každý den nový článek. Jde to. Tento blog, jsme začali psát před 3 měsíci – a nyní jej každý den čte minimálně 1300 čtenářů a toto číslo stále roste.
- ZLEPŠUJTE SE – většina pisatelů blogů není profesionálními redaktory. Každý bloger se musí tomuto novému řemeslu naučit. Budete dělat chyby, na mnohé z nich vás sami upozorní vaši čtenáři. Berte to jako konstruktivní kritiku. My také děláme spoustu začátečnických chyb, opravujeme hrubky, ale snažíme se zlepšovat. Pokud budou vaše články přínosné, čtenáři vám to odpustí.
BUĎTE INSPIRACÍ
Staňte se inspirací pro libovolnou činnost spojenou s aktivitami vaší firmy. Prodáváte sportovní vybavení – začněte psát články o tom, jak sportovat, popište netradiční sporty, propagujte amatérské závody, piště příběhy. Máte autobazar – vaši čtenáři si určitě rádi přečtou vaše zkušenosti s kvalitou ojetých značek, příhody z podnikání. Vyvíjíte software – pište o tom s čím vším pomůže, porovnávejte konkurenční programy, získejte pozornost vaší cílové skupiny nezávislými hodnoceními a doporučujte vhodný software…. Prakticky jakýkoliv obor podnikání si zaslouží svůj blog, který si své fanoušky postupně najde.
PODPOŘÍTE SEO
Jako benefit psaní blogu bude i zlepšené SEO vašich stránek. Pokud budete svůj blog pravidelně zásobovat novým obsahem, vyhledávače vás za to odmění lepšími pozicemi ve fulltextovém hledání. To je bonus, se kterým můžete počítat, i když to bude chvilku trvat. Jen je potřeba psát originální text, neopisovat a nekopírovat. Samozřejmě postupně vám možná budou docházet nápady o čem psát, inspiraci budete hledat i na internetu, ale vždy si snažte uchovat svůj styl a vložte do článku své myšlenky a názory.
VYBUDUJETE ZNAČKU
Pomocí blogu budujte svou značku. Blog je tím pravým nástrojem, který to dokáže. Pokud vaši čtenáři naleznou ve vašich objektivních srovnávacích článcích, vedle proslulých produktů i váš nový produkt, určitě je to upoutá a vylepší prestiž vašich produktů. Není nejlepší cestou vychvalovat váš produkt v samostatném článku až do nebes. Daleko lepším způsobem bude jeho objektivní zhodnocení, případně i poukázání na případné nedokonalosti, ale s vysvětlením proč tomu tak je. Pokud k prezentaci nových produktů dodáte i příběh, je to to nejlepší, co můžete pro propagaci značky udělat.
ZPĚTNÁ VAZBA
Nejlepší odměnou za vaši práci není jen rostoucí návštěvnost, ale i reakce vašich čtenářů. Pomohou vám v tom, poznat jejich přání a požadavky. Tyto zkušenosti můžete následně využít pro zlepšení nabídky vašich služeb. Ale mnohdy vás i zahřeje u srdce, pokud obdržíte poděkování, že jste někomu pomohli vyřešit jeho problém, zbavit ho starostí. I my jsme dostali již několik reakcí od našich čtenářů, že se i na základě čtení našeho blogu odhodlali konečně podnikat. A to je opravdu velmi sladká odměna a velká motivace pro další psaní.
Přejeme vám hodně radosti a co nejméně starostí s psaním vašeho nového blogu. Pusťte se do toho. Stojí to za to!