• Vytvořit e-shop
  • Vytvořit web
  • E-shop kdekoli
  • Dropshipping
  • Pokladní systém EET
  • Inspirace pro podnikání
  • Externí sklad
  • Dopravomat
MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání
  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti

MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání

  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti
Inspirace

KONEC ROKU – ČAS PRO ANALÝZU FIRMY

napsal admin Listopad 23, 2018
KONEC ROKU – ČAS PRO ANALÝZU FIRMY

Blíží se konec roku, což je nejlepší čas pro vyhodnocení toho, jak se vaší firmě v průběhu roku vedlo. A nyní nemyslíme jen finanční výsledky, ale je to příležitost podívat se a zhodnotit i další faktory, které jsou pro úspěch firmy důležité.

INSPIRACE

Roční analýza firmy může přinést zajímavé výsledky, něco čeho jste si možná v průběhu roku nevšimli, upozorní na chyby, které jste možná udělali, přinese impulsy pro zlepšení procesů a spoustu dalších zajímavých podnětů. Pojďme se podívat na to, čemu je dobré věnovat vaši pozornost.

OBRAT A ZISK

Vývoj obratu a zisku je pochopitelně to první, co vás jako majitele firmy bude zajímat. Je důležité sledovat nejen růst obratu, který může být naprosto uspokojivý, ale především související zisk. Co na tom, že obrat firmy roste, když zisk klesá. Podnikání není o grandiózním růstu, ale o užitku, který zvýšený obrat přináší.

Velmi dobré je sledovat poměr růstu nebo poklesu obratu i zisku vůči minulým rokům. Dá vám to objektivní náhled na to, v jaké skutečné kondici se vaše firma nachází. V případě, že vaše firma lineárně roste, ale se ziskem to již tak růžové není, je zřejmě potřeba hledat problémy ve firemních výdajích.

VÝDAJE

U malé začínající firmy je poměrně snadné udržet výdaje na uzdě. Jakmile, ale vaše společnost vyroste a začne se jí dařit, je to již daleko obtížnější. Ale je to stále to nejdůležitější, co může rozhodnout o tom, zda budete úspěšní nebo zkrachujete. Zanalyzujte všechny roční výdaje a řekněte si zpětně u každý vynaložené položky: „Bylo to nutné pořizovat, vyplatila se tato investice, stálo to za to?“. Pokud naleznete ve svém účetnictví plno položek, u kterých si říkáte, proč jste je vlastně pořizovali, dejte si v dalším roce „výdajovou dietu“, protože je možné, že se vaše firma právě řítí do problémů.

Ale je potřeba si uvědomit, že jde o zákonitý vývoj. Třeba se právě nacházíte po několika „hubených“ letech budování firmy v období, kdy se vám daří. A chcete si taky něco „užít“. Ano, jistě, ale hlavně to nepřežeňte! Známe plno příkladů firem, které se ve svém nejúspěšnějším období dostali nečekaně rychle do bankrotu, právě proto, že nezvládli výdajovou stránku firmy.

MARKETING

Dokážete měřit výkonnost své reklamy? Pokud ne, je to velký problém. Online reklama je velmi dobře měřitelná, tak proč to neděláte? Offline reklamu lze měřit obtížněji, ale je to možné. Věnujte tomu velkou pozornost.

Vyhodnoťte jednak objem peněz, které jste v roce vynaložili na propagaci vaší firmy. Ale stejnou pozornost věnujte i míře efektivity. Využili jste na maximum všechny své marketingové kanály – placená reklama, blog, sociální sítě, newlettery, slevové akce… ? Proveďte hloubkovou analýzu všech vynaložených peněz a především jejich účelnost. Poučte se z případných nefunkčních kampaní a vyvarujte se jich v dalším roce.


VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA 

Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.

Více informací ZDE

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Věnovali jste dostatečnou pozornost vašim sociálním sítím? Jak rostl počet vašich fanoušků, jak rychlé byly vaše reakce na komentáře a dotazy zákazníků, kolik času jste strávili na propagaci Facebooku, Twitteru, Instagramu… Jaký máte celkový pocit z reakcí na vašich sociálních sítích? Vyznívají reakce zákazníků pozitivně nebo negativně? Nyní je čas na malou retrospektivní analýzu.

WEBOVÁ PREZENTACE

Podobnou pozornost, jakou věnujete vašim sociálním sítím si zaslouží i firemní web. Stránka by mělo pochopitelně poskytovat aktuální informace, měla by však i trochu žít. Pokud zde zákazníci najdou poslední novinku 2 roky starou, nebudí to příliš dobrý dojem. Je nutné si také uvědomit, že svět internetu jde dopředu velmi rychle. A je tak možné, že vaše stránka, která byla před 3 roky naprosto „top“ bude dnes již trochu zastaralá a stálo by za to, ji modernizovat.

ZAMĚSTNANCI

Vaší kontrole by neměli uniknout ani zaměstnanci. Zkontrolujte jejich výkonnost, ale také se pokuste získat zpětnou vazbu o tom, jak je jejich práce naplňuje, jak jsou ve vaší firmě spokojeni. Zeptejte se vašich kolegů na jejich kariérní cíle a zda se domnívají, že jejich vykonaná práce byla dostatečně ohodnocena. Pokud se více zaměstnanců zmíní o stejném problému, jakým může být například pracovní přetížení nebo přílišný stres, budete mít ve svém podnikání strukturální problémy, které je potřeba vyřešit. Zvažte, jaké změny můžete udělat, které posílí vaše podnikání a udrží vaše zaměstnance v práci šťastné. A neberte to, prosím, jen jako frázi.

INOVACE

Byla vaše firma v letošním roce dostatečně inovativní, přišli jste na trh s novým produktem nebo službou? Jaké pokroky a vylepšení zaznamenala vaše konkurence. Nezaostáváte ve vývoji? Toto jsou všechno velmi důležité otázky, které stoji za podrobnější zamyšlení a analýzu. Na konci roku je k tomu ta nejlepší příležitost.

ROČNÍ PLÁN A CÍLE

Zhodnoťte jak jste procentuálně splnili roční plán a cíle, které jste si jistě na letošní rok stanovili. Pokud výsledky neodpovídají vašim představám, pokuste se objektivně nalézt problémy, které to způsobili. Vyvoďte z toho ponaučení na příští rok a i na základě těchto zkušeností naplánujte cíle pro další rok lépe.

OSOBNÍ SPOKOJENOST

A v neposlední řadě zhodnoťte i sebe. Jste ve vaší práci spokojený nebo máte pocit vyhoření? Pokud je to ta druhá možnost, tak potom bez ohledu na to, jaká je ziskovost vašeho podniku, je čas přehodnocení vaší práce a cílů, které si dáváte.  Podívejte se jinýma očima na práci, na které se podílíte, na zákazníky s nimiž jste se setkal, na vztahy se svými zaměstnanci.

Delegujete dostatečně na své zaměstnance odpovědnost, neděláte všechno sám? Nabízíte službu nebo produkt, která vás baví a motivuje? Jako majitel firmy jste srdcem a mozkem vašeho podniku a vaše osobní spokojenost ve spojení s vaší fyzickou a duševní pohodou, je pro zdraví vývoj vaší společnosti naprosto zásadní.

 

 

analýza firmy
0 komentář
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
admin

předcházející článek
JAK VYTVOŘIT ESHOP – 7. DÍL
další článek
PROČ JE TO TAK DRAHÉ?

Také by se vám mohlo líbit

ČESKÁ POŠTA MĚNÍ CENY BALÍKŮ

Únor 15, 2019

4 KNIHY PRO PODNIKATELE

Únor 5, 2019

JE COWORKING BUDOUCNOSTÍ I VELKÝCH FIREM?

Červen 7, 2019

NÁPAD NA PODNIKÁNÍ – VESELÉ DEKY

Říjen 16, 2018

JAK NA PRODEJ PŘEBYTKŮ ZE ZAHRÁDKY

Říjen 8, 2018

JAK UŠETŘIT ZA DOPRAVU DO ZAHRANIČÍ

Říjen 31, 2018

JAK VYTVOŘIT FAKTURU, KTERÁ BUDE ZAPLACENA

Červen 5, 2019

15.000 Kč i pro s.r.o. bez zaměstnanců

Duben 21, 2020

Kde získat zdarma obrázky pro propagaci?

Červenec 27, 2018

CO PŘIPRAVUJE GOOGLE PRO RESTAURACE

Květen 27, 2019

FAKTURUJTE ZDARMA



TVORBA FAKTUR ZDARMA
online, rychle, snadno, bez registrace. 

Vyzkoušejte online tvorbu faktur od Bohemiasoftu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

  • 1

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 2

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
  • 4

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 5

    10 TIPŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Září 27, 2018
  • 6

    3 bezplatné nástroje pro tvorbu grafiky

    Červenec 31, 2018
  • 7

    JAKÉ PODNIKÁNÍ FRČÍ V USA

    Listopad 1, 2018
  • 8

    Podnikatelská panička

    Srpen 31, 2018
  • 9

    JAK PSÁT SPECIÁLNÍ ZNAKY – POMOCÍ KLÁVESY ALT

    Květen 7, 2019
  • 10

    PŘIVÝDĚLEK ALIAS „BOKOVKA“

    Leden 9, 2019

Nejnovější komentáře

  • Jan: Jak prodávat na AMAZONU
  • Valentina: 21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA
  • Vašek: REVOLUČNÍ PLATEBNÍ BRÁNA BARION
  • Martin: Nad čím přemýšlet, když chcete začít podnikat online
  • Demie: Jak reagovat na negativní komentáře

Sledujte nás na Facebooku

Bohemiasoft

Štítky

3. a 4. vlna EET (7) banky (5) blog (8) cenotvorba (5) covid-19 (6) CSS (6) daně (14) DPH (6) EET (16) EET 2020 (7) eshop (41) extra tip (8) facebook (18) fakturace (9) faktury online (9) faktury zdarma (7) franchising (7) fulfillment (10) Google (11) Google Disk (7) HTML (6) inspirace (12) kancelářské aplikace (4) koronavirus (9) marketing (9) nápady na podnikání (23) návštěvnost (5) obrázky (5) platební brána (7) platební karta (6) podnikání (4) SEO (5) sklad (8) sociální sítě (9) software (5) start podnikání (25) startup (13) tvorba eshopu (54) tvorba webu (48) videa (5) web (14) webareal (21) wordpress (4) zaměstnanci (6) zombeek (28)

O NÁS – BOHEMIASOFT s.r.o.

Jsme tvůrci tohoto magazínu. Snažíme se zprostředkovat a předat ty nejlepší informace pro usnadnění vašeho podnikání. Chcete nám v naší práci pomáhat? Máte zkušenosti z podnikání, o které byste se rádi podělili? Chcete zveřejnit svůj příběh v rubrike Inspirace? Napište nám na info@bohemiasoft.cz, domluvíme se. Děkujeme.

Oblibené články

  • 1

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 2

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
Promotion Image

START PODNIKÁN

Promotion Image

INSPIRACE

  • Facebook
  • Email

@2018 - Bohemiasoft. All Right Reserved.


Nahoru