Přemýšleli jste někdy, nad čím se zamyslet, když chcete vstoupit do online podnikání?
Je důležité se zaměřit na několik věcí, bez kterých nemůže být online podnikání úspěšné. Na co bychom neměli zapomenout, tak na to se nyní podíváme.
Co byste měli vědět než začnete
Zřejmě jste člověk, který alespoň částečně uvažuje nad tím, jestli začít s online podnikáním nebo ne. Jak už to bývá, tak podnikání na internetu s sebou přináší řadu výhod, ale i nevýhod. Stejně jako jakákoli jiná činnost.
V řadě článků si můžete přečíst, že mít eshop, web nebo blog je dnes velice těžké. Jen eshopů je v České republice přes 35.000. To je veliké číslo. Taková konkurence. Tam se nedá určitě uspět. Ohledně webů a blogů na tom nejsme jinak. To jsou jen řeči. V podnikání na internetu může uspět naprosto každý. Jde jen o to, aby člověk nedělal to samé co konkurence. Úspěšní eshopaři a webaři říkají, že nejde o to, v jak moc konkurenčním prostředí jste, ale hlavně o to, jak se dokážete odlišit od ostatních. U blogů to platí stejně. Marketingových aktivit, jak tohoto dosáhnout, je mnoho. Nenechte se tedy odradit řečmi kolem sebe, že něco nejde nebo to není možné. O tom rozhodujete jen vy a nikdo jiný.
Na co si dát v online podnikání pozor?
Je 5 základních důvodů, proč vám podnikání může ztroskotat.
- Bez práce, nejsou koláče
I když staré přísloví, ale o to více pravdivé. Hodně lidí má představu, že přijdou, založí eshop, web nebo blog a za měsíc z nich budou milionáři. Tak tomu nikdy nebylo, není a nebude. Je to o píli a trpělivosti. Budete na stránkách pracovat klidně i déle než půl roku, než uvidíte první výsledky. Ale kdo vytrvá a jde do toho hlavou, tak ten je nakonec úspěšný. Kdyby se dalo zbohatnout pomocí internetových stránek hned, tak by to dělal každý.
- Neprodávejte, co neznáte
Čim více se ve svých produktech vyznáte, tak tím pro vás bude komunikace se zákazníky snazší, ale zároveň i efektivnější a úspěšnější. Lidé rádi nakupují u těch, kteří jim dokáží dobře poradit a komunikují s nimi. Pokud se ve svých produktech nevyznáte a zákazníkovi nedokážete poradit, tak ho naopak od nákupu odradíte. Připravte se komunikovat se svými zákazníky. Obzvláště dnes v dobách sociálních sítí.
- Finanční rezervy
V mnoha článcích najdete tvrzení, že musíte mít dostatečné množství peněz, abyste mohli začít s podnikáním na internetu. Ano, může tomu tak být, ale ne vždy. Pokud budete mít např. eshop, kde chcete mít produkty skladem a budete je muset nakoupit, tak to bude jedna z nejdražších položek. Poté také musíte mít připravené peníze na reklamu. I když i v propagaci eshopu (nebo jakýchkoli jiných stránek) platí, že marketing se nemusí dělat vždy jen placenými kanály. Navíc dnes existují eshopy, kde nepotřebujete držet své vlastní produkty. Jedná se o tzv. dropshipping. Například existují řešení, kde to chodí tak, že si jen založíte eshop a vyberete jednoho z velkoobchodních dodavatelů, kteří jsou na systém napojení. E-shop se vám během chvíle naplní produkty. Pokud návštěvník eshopu udělá objednávku, tak ta se odešle rovnou velkoobchodu, který ji obratem vyřídí. Reklamace také řeší velkoobchod. Takže pokud si chcete eshopové podnikání jen vyzkoušet, tak dropshipping je pro vás to pravé.
Založit si web nebo blog je jednodušší, než si vytvořit eshop. Dnes existuje řada bezplatných řešení, kde můžete dokonce s určitými omezeními vytvořit webové stránky zdarma. U blogů také takováto řešení jsou, ale je jich daleko méně (alespoň co se ČR týká). Každopádně finanční náročnost u webů a blogů není tak veliká.
- Jsou důležitější lidé nebo peníze?
Určitě musíte v první řadě myslet na lidi. Zároveň ale platí, že na lidi myslíte kvůli penězům. Je důležité s lidmi kvalitně komunikovat, poskytovat jim informace (např. pomocí kvalitních popisků na eshopu, popisu služby na webu nebo článků na blogu), které jim konkurence neposkytuje atd. Vždy je zapotřebí myslet na pohodlí zákazníka a věnovat se mu po všech stránkách. Na druhé straně toto vše budete dělat hlavně kvůli tomu, abyste vydělávali peníze. O tom přeci podnikání je.
- Trpělivost
Trpělivost je základním faktorem úspěchu popř. neúspěchu v online podnikání. Nic se nestane přes noc. Dokonce ani za týden a ani za měsíc. Lidé mají často představu, že se pustí do online podnikání a za měsíc z nich budou milionáři. Tak to ale nechodí. Je zapotřebí neustále na svém obchodu pracovat a rozvíjet ho. Po všech stránkách vylepšovat. A než se dostaví první výsledky, tak to může trvat i více jak půl roku. Ale na druhou stranu, pokud budete celou tuto dobu poctivě pracovat, tak poté se výsledky dostaví a vy začnete sklízet ovoce.
Může se vám zdát, že výše uvedené rady jsou hodně obecné. Ale věřte, že bez toho, aniž byste si promysleli každou z nich, úspěšní v podnikání být nemůžete.