Nový rok je ideální příležitostí na provedení změn ve vaší firmě. Vaším cílem by mělo být nejen zhodnocení loňského roku, ale vzít si i ponaučení z neúspěchů. Začněte tentokrát další rok vašeho podnikání trošku jinak.
Přinášíme vám 10 jednoduchých nápadů, které určitě stojí za vyzkoušení. Pomohou vám s lepší organizací práce, vylepší pracovní atmosféru, ušetří vám čas, zvýší váš zisk. Pojďme na to.
VYČISTĚTE SVŮJ EMAIL
Také vám do emailu každý den přistanou desítky a možná stovky zpráv? Necháváte méně důležité emaily na později, odkládáte odpovědi na neurčito? Udělejte to letos jinak. Odpovězte na všechny emaily, které nejsou starší 14 dnů. Starší emaily nemá cenu uchovávat, pokud jste na ně neodpověděli doteď, nebyly asi nijak důležité. A všechny emaily přesuňte do koše. Udržujte složku příchozích emailů prázdnou. Nenechte ji opět zahltit. Při odchodu z práce vám nesmí v doručených emailech zůstat ani jeden. Uvidíte, jak se vám bude dobře spát.
ÚKLID V DOKUMENTECH
Udělejte si podobný úklid i v dokumentech – papírových i digitálních. Důležité dokumenty přesuňte do jedné složky. Všechny ostatní dokumenty, které jste za poslední rok ani jednou nepotřebovali, zlikvidujte nebo smažte. K podobnému úklidu přinuťte i vaše zaměstnance. Zvýší se vaše efektivita a rychlost práce.
AUDIT TELEFONU
Kolik aplikací máte ve vašem telefonu a kolik jich skutečně používáte? Projděte ve svém telefonu všechny aplikace, které máte nainstalované a smažte ty, které jste v loňském roce ani jednou nepotřebovali. Nejdůležitější aplikace umístěte na úvodní obrazovku. Uvidíte, jak vám to zjednoduší život.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
PLÁNUJTE, SKUTEČNĚ PLÁNUJTE
Píšete si úkoly na „lepíky“, do poznámek, do papírového kalendáře, do kalendáře v počítače a ještě do diáře? Nebo dokonce spoléháte jen na svou paměť? Uff. Zvolte si pouze jedno řešení a to striktně dodržujte. Každou poznámku, každý úkol si pište třeba do Google Kalendáře, vždy tak budete mít všechno po ruce, ať už budete u počítače nebo na mobilu. Všechny nedokončené úkoly z minulého týdne si přeplánujte hned v pondělí do dalších dnů.
UDĚLEJTE REVIZI LOŇSKÝCH PLÁNŮ
Zhodnoťte všechny loňské firemní cíle a plány. U těch, které se nepovedly proveďte analýzu problémů a chyb. Zkuste se na neúspěch podívat z jiného úhlu. Časový odstup vám umožní lepší zhodnocení situace a možná vás napadne nové řešení, na které jste v minulém roce nepomysleli.
VZDĚLÁVÁNÍ
Pracujte na sobě. Najděte si hned teď alespoň jedno školení, které pomůže vaší kvalifikaci. To samé udělejte s vašimi nejdůležitějšími zaměstnanci. Vaše firma musí růst.
10 ÚKOLŮ NA LETOŠNÍ ROK
Stanovte si 10 firemních cílů pro tento rok. Nestanovujte si nereálné úkoly, spíše se soustřeďte na cíle, které jste schopni postupnými kroky dosáhnout. Ke každému cíli si určete termín splnění a odměnu, kterou si za jeho dokončení dáte. Takovou odměnou může být třeba den volna, víkendový výlet s manželkou, nová helma na motorku… cokoliv co vám udělá radost.
POPOVÍDEJTE SI SE ZAMĚSTNANCI
Vyhraďte si jeden den, kdy představíte všem svým kolegům plány na letošní rok. Následně si s každým zaměstnancem samostatně sedněte a proberte jeho názory na práci, jeho osobní motivaci a cíle. Možná budete překvapeni, jak hodně se liší pohled váš a pohled vašich kolegů na jednotlivé situace a dění ve firmě.
DELEGUJTE
Všechno nemůžete dělat sami. Nejúspěšnější šéfové jsou ti, kteří si najdou chytřejší a schopnější lidi než jsou oni sami a přerozdělí práci. Ne všechno jde samozřejmě takto udělat. Ale nenechte se zahltit administrativou a uvolněte si ruce. Získáte čas a prostor pro nové nápady a manažerská rozhodnutí, na která možná nyní nemáte čas.
PŘEHODNOŤTE NÁKLADY
Projděte si vaše pravidelné náklady. Každou jednotlivou položku zhodnoťte, promyslete zda jí skutečně potřebujete a zda by nešla zredukovat. Toto rozhodnutí dělejte, nejen když vaší firmě „teče do bot“, ale i když je na vrcholu úspěchu. Nedopusťte, aby firemní náklady rostly lineární křivkou.