Mohou malé firmy úspěšně bojovat s velkými korporacemi, se zavedenými firmami? Nejenom že mohou, ale musí. Jsou pružnější, rychleji přijímají inovace, mají nižší náklady a především – zákazníci je mají raději.
Být malou firmou samozřejmě přináší také plno stresu, nečekaných zvratů a problémů. Ale být začínající, malou firmou, startupem – je také velmi příjemné z pohledu vnímání vašimi zákazníky. Malá, startující firma přináší do podnikání nové emoce, pozitivní pohled na věc.
OSOBNÍ PŘÍSTUP
Být například malým pekařem, na rohu ulice neznamená pouze prodávat křupavé rohlíky a skvělý voňavý chléb. Velmi brzy se také stanete osobním pekařem pro všechny obyvatele z nejbližšího okolí. Važte si toho a využijte této situace. Těžko budete konkurovat v ceně rohlíku supermarketu. Vaše produkty budou dražší, ale musí být kvalitnější. Přineste do vašeho podnikání příběh, radost z nakupování a setkávání se sousedy, přidejte nějaký zcela unikátní prvek. Blíží se Valentýn? Nechte natisknout pytlíky s přáním k Valentýnovi od pekaře. Vánoce jsou na spadnutí? Přidejte ke každému nákupu malý vkusně zabalený, drobný dárek. Oslovujte vaše zákazníky křestním jménem, pamatujte si, co nakupují. Lidé milují když si jich všímáte a jste pozorný – „Dobrý den Evelíno, 6 rohlíků jako obvykle nebo přidáme dnes ji makové koláčky, které se mi obzvláště povedly?“.
KOMUNITA
Zapojte se do místního, komunitního života. Snažte se být prospěšný, oblíbený a viditelný. Stavíte ve vaší komunitě 1. května májku – přineste jako pozornost čerstvé pečivo. Je mezi sousedy oblíbené bruslení na místním rybníku – zapojte se, uvařte horký grog a přineste křupavý chleba se sádlem. Zákazníci si pak rozmyslí, zda mají koupit levné, gumové rohlíky v neosobním supermarketu nebo raději udělat více kroků, utratit více peněz u toho milého, hodného a příjemného pekaře.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
PRUŽNOST
Reagujte pružně a rychle na aktuální situaci ve vašem okolí. Byla postavena nová mateřská školka – nabídněte své pečivo do dětské jídelny. Začal ve vaší čtvrti fungovat rozvoz potravin do domu – nabídněte svůj sortiment. Supermarket provádí velkou slevovou akci na celý pekařský sortiment – zkuste využít ve svůj prospěch „Naše pečivo si slevu nezaslouží, je poctivé a pečené s láskou“.
INOVACE
V supermarketu nabízejí stále stejný rohlík za korunu, rozpékané pečivo a 4 druhy chleba? Musíte nabídnou více. Obměňujte sortiment podle aktuální nálady na trhu, pečivo, které nemá úspěch, nahraďte novinkou. Neváhejte experimentovat. Nedávno jsme četli o specialitě v jisté německé obci – koblih se sekanou. Prý se na to sjíždí ze širokého okolí. Staňte se proslulým a na slovo vzatým odborníkem. Lidé musí vidět, že pro svou práci dýcháte. A je jedno zda jste pekař, programátor nebo třeba zahradník.
STYL
Vybudujte svůj firemní styl. Nepodceňujte „wow“ efekt. Pokud zákazníkovi předáte jeho nákup ve vlastním potištěném papírovém sáčku, na hlavě budete mít vysokou čepici a oblečen budete do jednotného firemního obleku, nakupující si bude v podvědomí pamatovat, že u vás se vždy dočká „profi“ služby. Držte a rozvíjejte svůj styl, nezkoušejte ho často měnit. Lidé ocení klasické, solidní prostředí, které budou znát, očekávat a těšit se na něj.