Lidé od nepaměti potřebují ke svému životu příběhy. V každé chalupě byl v minulosti vítán pocestný, který vyprávěl příběhy z cest. Na každém tržišti se scházeli lidé a diskutovali nejnovější novinky a zprávy z okolí. Lidé prostě příběhy milují. Využijte toho ve svém podnikání.
Svět je přehlcen reklamou a marketingem všeho druhu. Co dříve fungovalo, je dnes již pasé a marketingový specialisté vymýšlení stále nové a nové finty a funkčnosti, které by fungovaly lépe. Přitom to nejdůležitější, čemu lidé věřili a věřit vždy budou – PŘÍBĚH – se mnohdy u firem vytrácí.
Lidé touží po novém obsahu, po příbězích. Velké společnosti zaplavují svět reklamou, vydávají na ní obrovské finanční částky a značné úsilí, ale mnohdy vynaložené úsilí a náklady nemusí přinést žádný efekt. Mnohdy celé marketingové úsilí vyšumí jako šedé pozadí každodenního života, bez větší pozornosti cílové skupiny.
Vytvářejte příběh vaší firmy. Ať se vaši zákazníci dokáži s firemními hodnotami ztotožnit. Pokud provozujete prodejnu s lyžařským vybavením, vyprávějte příběh o vašich sportovních počátcích, úspěších, vaší lásce k lyžování. Stavíte pivovar? Určitě najdete plno posluchačů, kteří si rádi poslechnou vaši cestu k nejlepšímu, fortelnému pivu.
UVĚŘITELNOST
Váš příběh musí být především uvěřitelný těmi, kterým je určen. Nemusíte se stavit do pozice jakéhosi super hrdiny, ale vystavte svůj příběh na vaší profesní dráze, na příběhu „obyčejného“ člověka, který se do toho pustil. Vybízejte k následování, buďte pozitivní a snažte se být vzorem a příkladem pro vaše zákazníky. Pokud chcete vytvořit značku, musíte použít chytlavý příběh, s nímž se lidé mohou identifikovat.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
RODINNÉ HODNOTY
Rodina, rodinné hodnoty, život v komunitě, společné cíle, trávení volného času s dětmi, táhnutí za jeden provoz, český produkt – to všechno jsou hodnoty, kterých si většina z nás váží a staví je na přední místo ve svém životě. Vytváříte-li produkty nebo služby pro koncové zákazníky, zkuste tyto hodnoty zapracovat do vašeho příběhu. Lidé vás za to budou milovat.
„DOJÁK“
Využijte ve svém příběhu emoce, dopřejte vašim naslouchajícím zákazníkům příběh, se kterým se budou moci ztotožnit a budou zde fandit té správné straně. Ale nepřežeňte to. Hranice mezi dojemným příběhem a trapností je velmi úzká. Pokud se vám, ale podaří správné dávkování emocí, jste král!
Správně vystavěný a postupně budovaný příběh může obrovským způsobem snížit vaše výdaje na reklamu. Vaši zákazníci vás budou sami sledovat a hledat si o vás informace. Ne každému se to povede, ale za pokus to určitě stojí.