Každý, kdo někdy rozjížděl podnikání, tuší, jak je to těžké. Vstupujete do naprosto neznámého prostředí. Má vůbec smysl v začátcích podnikání rozjíždět affiliate / provizní program? A co vám to může přinést?
Pouštět se do budování vlastního provizního programu u nové firmy asi nedává velký smysl. Nejprve bychom doporučili stabilizovat vnitrofiremní procesy, nastartovat marketingové strategie, věnovat se hlavnímu produktu firmu. Až budou všechny tyto první kroky dokončeny a firma se ukotví na trhu, nastane čas věnovat se startu provizních programů.
PŘÍPRAVA AFFIL PROGRAMU
- Nadefinujte si co nejúžeji cílovou skupinu – kdo je vašim zákazníkem. Pohlaví, věk, bydliště, další zájmy, finanční situace, a podobně
- Máte definici? Výborně, nyní se můžete od ní odrazit a vytvořit si seznam potencionálních partnerů – měli by mít stejnou cílovou skupinu jako vy, ale neměli by být vaší konkurencí.
- Příklad: Mám e-shop s outdoorovým oblečením. Cílovka: lidé, kteří rádi cestují, finančně střední třída, věk 25-40 let, převážně ženy. Mí partneři – cestovky zaměřené na expedice, pronájem horských chat, vodácké a pod. Blogeři s touto tématikou. Cestovní pojištění. FB komunity vodáků, lyžařů, turistů, biologů, archeologů,…..
- Máte seznam partnerů? Pojďmě jednotlivé partnery oslovit s naší nabídkou – musíme už vědět, co nabízíme! Jaké procento z objednávky je pro ně vyhrazeno, případně jaké jste přichystali další bonusy, soutěže, máte-li výrobky k testování a podobně. Určitě doporučuji napsat e-mail, ale i zkusit zavolat, potkat se, psát co nejosobnější e-maily. Postupujte, jakobyste hledali nového kolegu do týmu. První nabídka může být partnerem vnímána s nedůvěrou, obzvlášť u těch, kteří ještě neví, co to affiiate je. Ale i takovýmto nováčkům se vyplatí věnovat a zaučit je. Jinak je časem objeví vaše konkurence. Vždy ale vybírejte takové partnery, kteří mají potenciál.
- Máte seznam partnerů, kteří s vámi do toho půjdou? Poptejte se jich, jak vás přesně chtějí propagovat. Dejte jim zpětnou vazbu, náměty, jak by to ještě také šlo. Je to váš společný cíl. Stejně tak mohou oni dát zpětnou vazbu oni vám. Jak se jim líbí objednávkový proces? Vidí nějaká vylepšení?
- Nyní je čas – protože máte jistotu – spustit provizní program. Neusněte na vavřínech a komunikujte a motivujte vaše partnery. Vyplatí se to.
- Pokud hledáte kvalitní a přitom cenově dostupný affil program, můžeme vám doporučit český provizní program Affilbox.cz. Najdete zde ochotnou technickou podporu, která vám s celou implementací softwaru pomůže a poradí.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
Doporučujeme hodnotit úspěšnost affiliate nejdříve po půl roce. Dle našich zkušeností obvykle nemá smysl rozjíždět, ale hlavně posuzovat kratší dobu – affiliate je běh na delší trať. Stejně jako vy optimalizujete vaše podnikání, vaši partneři potřebují dělat totéž s odkazy, aby k vám přiváděly co největší počet zákazníků.