Pomocí affiliate neboli provizního systému můžete vydělávat peníze online, bez toho aniž byste vy sami něco fyzicky nabízeli nebo prodávali. Je to WIN-WIN situace, kdy vy získáte provizi od prodejce za to, že jste mu doporučili zákazníka a prodejce tak zase získá novou zakázku.
Jak ale nejlépe svůj affiliate systém budovat? Na co se zaměřit, jak z návštěvníků vašeho blogu nebo webu udělat zákazníky vašeho affiliate partnera? Podívejte se na některé osvědčené rady a tipy, jak na to.
V minulosti se mnoho podnikatelů dívalo na provizní systémy, jako na něco, co jim mnoho nepřinese a navíc je ještě obere o část jejich zisku. Situace se změnila. Většina eshopařů i jakýchkoliv jiných podnikatelů vítá a i sama aktivně hledá partnery, kteří by jejich provizní systém využívali. Dle studie Business Insider až 15% online prodejů je získáno prostřednictvím affiliate marketingu.
BUDUJTE ZNAČKU, STAŇTE SE AUTORITOU
Abyste získali důvěru svých čtenářů, musíte se pro ně stát autoritou, které budou důvěřovat. Musíte vybudovat svou „Značku“, která se musí stát synonymem nezávislosti a odbornosti. Ve svých analýzách, porovnávání produktů a testování je vhodné odkazovat i na studie, případně výzkumy renomovaných stránek a dalších odborníků. Získáte tím také určitý punc toho, že „hrajete ve stejné lize“.
Cílem vašeho snažení by mělo být tvoření obsahu, který bude vaše čtenáře zajímat, inspirovat a pomáhat. Pokud bude váš obsah pro návštěvníky vašeho blogu přínosný a poučný, stane se vaším pravidelným čtenářem a vy pro něj jeho vzorem a autoritou, které bude naslouchat.
Představte si, že píšete blog o outdoorovém vybavení. Návštěvník vašich stránek hledá pomoci s výběrem stanu. Nemůžete jenom napsat „Kupte si stan ABCD, je nejlepší“. Takové radě nikdo věřit nebude. Musíte například provést porovnání několika podobných stanů, provést jejich objektivní zhodnocení, zvýraznit největší výhody, ale upozornit i na případné nedostatky. Taková podrobná analýza již bude pro vašeho čtenáře přínosná, bude jí věřit a je velká pravděpodobnost, že z takového článku navštíví i přes váš affil odkaz stránku prodejce.
ZÍSKEJTE PRAVIDELNÉ ČTENÁŘE
Určitě nechcete, aby si návštěvník vašeho webu přečetl váš příspěvek pouze jednou, bez další návštěvy. Aby se dozvěděl o novém článku, musí se o tom dozvědět. Využijte proto informačních newsletterů, které budete vašim čtenářům pravidelně zasílat do vašeho emailu. Umístěte na váš web popup okno, který předpovídá chování uživatele a vyvolá vyskakovací okno, ještě dříve než návštěvník opustí vaši stránku. Tématem tohoto okna může být například „Chcete další skvělý obsah a doporučení?“ plus políčko pro vložení emailu čtenáře. A takto sebraným emailům můžete zasílat upoutávky na vaše nové články.
Tip: hledáte-li partnera pro affil program, vyzkoušejte provizní program s 20% trvalou provizí za získání zákazníka, který si vytvoří vlastní web nebo eshop.