Také vás při pravidelné inventuře šokuje jaké ztráty vašemu obchodu připravili zloději? Počítáte již pravidelně se ztrátou zisku v řádu procent, který způsobují drobné krádeže? Zkuste se tomu lépe bránit.
Rozlišit zloděje od běžného zákazníka není snadné. Existují, ale některé společné znaky, jak se vám může podařit zloděje odhalit. Podívejme se na to společně v našem článku.
Zloděje nelze předeme odhalit podle určitého znaku nebo daného chování. Mnohdy je pachatelem krádeží osoba, do které byste to nikdy neřekli, která na první pohled nemá pro krádeže žádný důvod. Mnohdy, jde ale právě jen o „maskování“ prohnaných profi zlodějíčků.
OPAKUJÍCÍ SE NÁVŠTĚVY
Pokud si všimnete zákazníka, který opakovaně navštěvuje váš obchod a nic nekupuje, zbystřete. Možná jde o člověka, který si mapuje váš prostor, hledá „temné kouty“, tipuje si zajímavé produkty pro krádež, pozoruje a studuje chování personálu. Nejlepší obranou je ihned při další návštěvě takovou osobu oslovit s dotazem na jeho přání a nespustit z něj po celou dobu oči.
ROZDĚLENÉ SKUPINY
Všimnete-li si 2 nebo více zákazníků, kteří přijdou do vaší provozovny společně, ale ihned po vstupu se rozdělí, přičemž jeden z nich zaměstnává prodavače dotazy, druhý si prohlíží samostatně zboží na druhém konci obchodu, jde opět o velmi podezřelé chování.
NADMĚRNÉ OBLEČENÍ
Zloděj musí své nakradené zboží nějak nenápadně z obchodu odnést. Pokud si všimnete v obchodě někoho, kdo má na sobě nápadně velké oblečení nebo i v klimatizovaném obchodě má zapnutý kabát, jde opět o znaky, které vám mohou mnohé napovědět.
CHYBĚJÍCÍ OČNÍ KONTAKT, NADMĚRNÉ POCENÍ
Každý, i ten nejzkušenější zloděj je při své „akci“ nervózní. Bojí se odhalení, má strach z dopadení. Tento psychický stres můžete někdy odhalit sledováním chování zákazníků, pokud působí nervózně, potí se, nedokážou vám pohlédnout do očí, celkově jejich chování vykazuje známky stresu, je zase potřeba zbystřit a ještě více si takového návštěvníka všímat.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
NESTANDARDNÍ POŽADAVKY
Dožaduje-li se nakupující nadstandardních informací od prodavače, může jít jen o pokus „zabavit“ obsluhu, aby jeho kolega mohl nerušeně krást. Také při požadavcích na vydání zboží ze skladu může jít jen o past, aby mohl nerušeně odnést zboží z obchodu. Pokud jste v obchodě sami, prostě mu odmítněte do skladu dojít, třeba s výmluvou, že zboží určitě ve skladě není.
POZOROVÁNÍ KAMER
Přijde-li do vašeho obchodu návštěvník, který nejprve sleduje rozmístění bezpečnostních kamer, vyhlašte okamžitě poplach a mějte takového podezřelého stále na očích. Riziko je velmi velké.
NADMĚRNÝ VÝBĚR ZBOŽÍ
Braňte se zákazníkům, kteří se snaží do zkušebních kabinek brát velké množství různého zboží. Upozorněte je, že maximální počet kusů je například 5. A že mu s výběrem a výměnou velikostí rádi pomůžete.
ZLODĚJSKÉ FINTY
O vaše zboží můžete přijít i jiným způsobem než prostou krádeží. Velmi častý je pokus o výměnu čárových kódů mezi levným a drahým produktem. Přelepení slevového kupónu z akčního zboží na zboží bez slevy. Vyvolání chaosu při placení a zmatení pokladního personálu při vracení hotovosti. Odstřižení bezpečnostních prvků z nového oblečení, jeho pokus o pronesení přímo na těle zloděje. Schování drahých produktů do krabic s levným rozměrným zbožím. Platba falešnými penězi.
Bojujte s lapky technikou. Instalujte do vaši provozovny bezpečnostní kamery se záznamem, který pravidelně každý den vyhodnocujte. Pokud se vám to vyplatí, najměte si profi ochranku. Proškolte personál na základní rozeznávání krizových a podezřelých situací.