• Vytvořit e-shop
  • Vytvořit web
  • E-shop kdekoli
  • Dropshipping
  • Pokladní systém EET
  • Inspirace pro podnikání
  • Externí sklad
  • Dopravomat
MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání
  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti

MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání

  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti
MarketingNávštěvnost

UTM parametry – k čemu slouží a jak je používat

napsal admin Listopad 4, 2019

Výhodou internetu a internetových reklam je to, že jsou perfektně měřitelné. Snadno si tak sami můžete vyhodnotit, která investice do reklamy se vám vyplatila a která méně. S tím vám pomohou UTM parametry.

Návštěvnost

UTM parametry jsou parametry, které se přidávají do URL adresy, kde přenášejí informace, které následně zpracovávají analytické nástroje (rozuměj především Google Analytics). Pomocí UTM parametrů lze rozlišit a analyzovat odkud na vaše internetové stránky lidé přicházejí. A především tak lze objektivně a přesně vyhodnotit efektivitu a účinnost reklamních kampaní.


PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele. 
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.


Proč používat UTM parametry?

Zkrátka proto, abyste neutráceli „naslepo“ za reklamu zbytečně. Když budete vědět, které reklamy se vám vyplácejí, budete investovat lépe, efektivněji a úsporněji. Pokud investujete do reklamy na sociálních sítích, třeba na Facebooku, pokud UTM parametry nepoužíváte, uvidíte v Google Analytics jako zdroj vaší návštěvy pouze  „Facebook.com / Referral“. Bez rozlišení zda jde o přístup z vaší FB placené reklamy nebo ze sdíleného příspěvku.

Stejně tak budou v Analytics zobrazeny návštěvy z Skliku jako „Seznam.cz / Organic„, z čehož opět nedokážete vydedukovat bez označených UTM parametrů, zda jde o návštěvnost z přirozeného hledání fulltextem na Seznamu nebo z vaší Sklik PPC reklamy a jaké.

Nejčastěji používané UTM parametry

  • utm_source = zdroj odkazu. Obvykle půjde o web stránku, ze které odkazujete (facebook, newsletter, web magazín…)
  • utm_medium = druh odkazujícího zdroje (je nepsaným pravidlem používat tyto parametry: cpc pro placené PPC kampaně, display pro bannerové reklamy, email pro newslettery, affiliate pro sponzorované odkazy, social pro sociální sítě, link pro zpětné odkazy a PR články, product pro zbožové porovnávače)
  • utm_campaign = kampaň = název kampaně, kterým vy sami dokážete danou kampaň identifikovat (PRclanek01122019, FB-youtuberXY2019…)
  • utm_term = klíčové slovo = další specifikace kampaně, kde lze specifikovat například klíčová slovo
  • utm_content = název reklamy = bližší rozlišení reklamní kampaně (např. název reklamy)

Jak UTM použít

Ukažme si na příkladu. Uvažujme, že chceme udělat propagaci pro tento článek https://mepodnikani.cz/navstevnost/utm-parametry-k-cemu-slouzi-a-jak-je-pouzivat. A reklamu budeme mít na Facebooku. Přidáme proto, k URL této stránky rozlišující UTM parametry s těmito hodnotami:

  • utm_source=bohemiasoft (umístíme reklamu na facebooku na stránku facebook.com/bohemiasoft)
  • utm_medium=social (jde o kampaň na sociálních sítích)
  • utm_campaign=banner8 (a vlastní reklama je tvořena banner8.jpg)

Takže výsledná URL bude vypadat takto:

https://mepodnikani.cz/navstevnost/utm-parametry-k-cemu-slouzi-a-jak-je-pouzivat/?utm_source=bohemiasoft&utm_medium=social&utm_campaign=banner8

Až kdokoliv klikne na tento odkaz s takto nastavenými UTM parametry, v Google Analytics bude zobrazena tato návštěva ze zdroje bohemiasoft, média social a z reklamní sestavy, která je tvořená pomocí banner8.

Jak UTM parametry vytvořit

Jak vidíte tvorba UTM parametrů je velmi jednoduchá. Ale můžete si ji ještě více zjednodušit pomocí nástroje od Google, který se jmenuje Campaign URL Builder, kde zadáte cílovou URL adresu, zdroj, médium a kampaň a tento nástroj celou URL adresu i s UTM parametry vytvoří sám:

 


ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.

Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.

Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):

Šablona KRYPTONIT  Šablona ETHERUM  Šablona ZINCUM  Šablona CUPRUM

 

google analyticsnávštěvnostsledování návštěvníka webuUTM parametry
0 komentář
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
admin

předcházející článek
Google zpřístupnil doménu .new (pro přesměrování služeb)
další článek
Den dopravy zdarma letos nebude

Také by se vám mohlo líbit

ČÍM ZÁKAZNÍKY PŘITÁHNOUT DO KAMENNÉ PRODEJNY

Květen 24, 2019

10 VLASTNOSTÍ ÚSPĚŠNÝCH OBCHODNÍKŮ

Březen 25, 2019

JAK STÁHNOUT VIDEO Z YOUTUBE

Červen 4, 2019

Den dopravy zdarma letos nebude

Listopad 5, 2019

NEPODCEŇUJTE REKLAMU KLASICKOU POŠTOU

Leden 23, 2019

Co je to Guerilla marketing?

Září 13, 2018

JAK ZJISTIT NÁVŠTĚVNOST CIZÍHO WEBU?

Prosinec 11, 2018

Jak vybudovat důvěru zákazníků ve váš eshop

Březen 6, 2020

JAK ZDARMA PROPAGOVAT SVŮJ ONLINE OBSAH

Červen 4, 2019

Marketingové trendy v roce 2020

Leden 10, 2020

FAKTURUJTE ZDARMA



TVORBA FAKTUR ZDARMA
online, rychle, snadno, bez registrace. 

Vyzkoušejte online tvorbu faktur od Bohemiasoftu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

  • 1

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 2

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
  • 4

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 5

    10 TIPŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Září 27, 2018
  • 6

    3 bezplatné nástroje pro tvorbu grafiky

    Červenec 31, 2018
  • 7

    JAKÉ PODNIKÁNÍ FRČÍ V USA

    Listopad 1, 2018
  • 8

    Podnikatelská panička

    Srpen 31, 2018
  • 9

    JAK PSÁT SPECIÁLNÍ ZNAKY – POMOCÍ KLÁVESY ALT

    Květen 7, 2019
  • 10

    PŘIVÝDĚLEK ALIAS „BOKOVKA“

    Leden 9, 2019

Nejnovější komentáře

  • Jan: Jak prodávat na AMAZONU
  • Valentina: 21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA
  • Vašek: REVOLUČNÍ PLATEBNÍ BRÁNA BARION
  • Martin: Nad čím přemýšlet, když chcete začít podnikat online
  • Demie: Jak reagovat na negativní komentáře

Sledujte nás na Facebooku

Bohemiasoft

Štítky

3. a 4. vlna EET (7) banky (5) blog (8) cenotvorba (5) covid-19 (6) CSS (6) daně (14) DPH (6) EET (16) EET 2020 (7) eshop (41) extra tip (8) facebook (18) fakturace (9) faktury online (9) faktury zdarma (7) franchising (7) fulfillment (10) Google (11) Google Disk (7) HTML (6) inspirace (12) kancelářské aplikace (4) koronavirus (9) marketing (9) nápady na podnikání (23) návštěvnost (5) obrázky (5) platební brána (7) platební karta (6) podnikání (4) SEO (5) sklad (8) sociální sítě (9) software (5) start podnikání (25) startup (13) tvorba eshopu (54) tvorba webu (48) videa (5) web (14) webareal (21) wordpress (4) zaměstnanci (6) zombeek (28)

O NÁS – BOHEMIASOFT s.r.o.

Jsme tvůrci tohoto magazínu. Snažíme se zprostředkovat a předat ty nejlepší informace pro usnadnění vašeho podnikání. Chcete nám v naší práci pomáhat? Máte zkušenosti z podnikání, o které byste se rádi podělili? Chcete zveřejnit svůj příběh v rubrike Inspirace? Napište nám na info@bohemiasoft.cz, domluvíme se. Děkujeme.

Oblibené články

  • 1

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 2

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
Promotion Image

START PODNIKÁN

Promotion Image

INSPIRACE

  • Facebook
  • Email

@2018 - Bohemiasoft. All Right Reserved.


Nahoru