Máte úplně skvělý produkt, který má je jednu malinkou chybičku? A tou chybičkou je, že se neprodává. Zkuste na to jít trochu jinak.
Ať už je váš produkt cokoliv – pečete housky, děláte skvělé zdravé nápoje, prodáváte květiny nebo třeba nabízíte tonery do tiskárny – a příliš se vám nedaří… vymyslete jiný způsob prodeje vašich produktů. Změňte myšlení své i svých zákazníků a nabídněte jim k vašemu zboží související službu.
Představte si, že jste pekař a pečete v malé zapadlé pekárně to nejlepší pečivo. Relativně se vám daří, ale teď je ve vašem sousedství postaven supermarket a rázem vaše tržby klesnou o 60% a začnete prodělávat. Co teď? Cenově se supermarketem bojovat nemůžete, přestěhovat pekárnu, do které jste investovali všechny vaše úspory, také není řešením.
Máte prakticky jen 2 možné cesty ke zlepšení této situace:
- nalézt nové zákazníky
- nabídnout vašim stávajícím zákazníkům lepší služby, lepší zážitek z nákupu, něco co jim usnadní život – „Produkt jako služba“
NALEZENÍ NOVÝCH ZÁKAZNÍKŮ
Nalezení nových zákazníků není ve vzorovém případě jednoduché. Proč se, ale zaměřovat pouze na malospotřebitele. Zkuste nabídnout vaše pečivo hotelům, penzionům, školám, školkám, dětským táborům, uspořádejte v ulici „Festival pečiva“, nabídněte pečivo do firem, kde ho budou moci nabídnout jako benefit zaměstnancům. Nabídněte vaše pečivo i do toho konkurenčního supermarketu. Hledejte různé cesty a cestičky, jak zvětšit dosah vašeho prodeje, otevřete prodejnu s pečivem z vaší pekárny v jiné čtvrti nebo v jiném městě, najměte si prodavačky a nabízejte vaše pečivo ráno ve stáncích na frekventovaných místech. Možností vás napadne určitě mnohem více.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
PRODUKT JAKO SLUŽBA
Zkuste uvažovat jako váš zákazník: „Čerstvé pečivo bych si rád dal k snídani, to ano, ale ráno chvátám do práce, není čas dojít do pekárny, to ho raději koupím odpoledne v supermarketu s dalším nákupem. Sice nebude druhý den křupavé, ale co se dá dělat“.
Jistě, je to logická úvaha. A tuto situaci můžete obrátit ve svůj prospěch – změňte vaše rohlíky a housky na službu, která pomůže vyřešit problém „Čerstvost pečiva k snídani a nedostatek času“.
Nabídněte zákazníkům z okolí službu „Každé ráno čerstvé pečivo až k vám“, rozneste po okolí letáky, vytvořte si web stránku s nabídnou nové služby, nabídněte první zásilku zdarma, najměte studenty na roznos ranního pečiva a nastartujte roznášku pečiva za měsíční paušál. Uvidíte jak se vaše nová službu ujme.