• Vytvořit e-shop
  • Vytvořit web
  • E-shop kdekoli
  • Dropshipping
  • Pokladní systém EET
  • Inspirace pro podnikání
  • Externí sklad
  • Dopravomat
MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání
  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti

MéPodnikání.cz – informace pro vaše podnikání

  • Úvod
  • Start podnikání
  • Inspirace
  • Software
    • Slider #1
      • Kancelářské aplikace
      • Fakturace
      • Web
      • Eshop
      • Blog
      • Emaily
      • Správa souborů
    • Slider #2
      • Zálohování
      • EET pokladna
      • Návštěvnost
      • Kalendář
      • Domény
      • Rezervace
      • Newsletter
  • Marketing
    • Affiliate
    • PPC reklama
    • E-maily
    • SEO
    • Content marketing
    • Sociální sítě
  • EET
    • EET

      Povinnost evidovat EET na 3 měsíce pozastavena

      Duben 7, 2020

      EET

      Formulář pro EET nakonec bude velmi jednoduchý

      Únor 20, 2020

      EET

      Finanční správa upozorní emailem na propadlý certifikát

      Prosinec 17, 2019

      EET

      Jak obnovit EET certifikát

      Listopad 15, 2019

      EET

      Jak bude fungovat offline EET

      Listopad 12, 2019

  • GDPR
    • GDPR

      GDPR – Koho se týká?

      Červen 18, 2018

  • Zajímavosti
Inspirace

JAK NEJLÉPE STANOVIT CENU SVÝCH SLUŽEB

napsal admin Listopad 8, 2018
JAK NEJLÉPE STANOVIT CENU SVÝCH SLUŽEB

Nastavení optimální ceny své služby nebo produktu není zdaleka tak jednoduchý úkol jak vypadá. Cena služby musí nejen pokrýt veškeré náklady na její zabezpečení plus přiměřený zisk, ale stanovení ceny musí reagovat na další zákonitosti trhu.

INSPIRACE

Do stanovení ceny se promítají vzájemně související faktory, které byste měli vzít do úvahy – jaká je konkurenční nabídka podobných služeb, sezónnost prodeje, jaký je zájem o službu, regionální podmínky a další důvody, které musíte jako podnikatel řešit. Pojďme se na to podívat.

FAKTOR 1 – NÁKLADY

První co byste do úvahy při tvorbě ceny vaší služby měli vzít, jsou vaše skutečné náklady a jaký zisk chcete z této služby generovat. Tento výpočet vypadá velmi jednoduše. Ale není. Obvykle náklady na službu spočítáte jako čas zaměstnance, který se službě věnuje plus cenu materiálu, který je pro splnění služby zapotřebí.

Uveďme si malý příklad: Jste malíř pokojů a potřebujete stanovit cenu za 10m2 vymalování bytu. Do této ceny musíte promítnout nejen dobu, za kterou uvedenou plochu vymalujete a kolik času tak strávíte u zákazníka, ale musíte sem zahrnout i cenu za materiál, který zde spotřebujete. Také je potřeba do vaší kalkulace zapracovat náklady na cestu (benzín, amortizace vozidla), náklady na malířské vybavení (které budete muset určitě časem měnit za nové), čas strávený komunikací se zákazníkem, režijní náklady firmy (čas za pronájem dílny, účetní, energie v kanceláři…). Pokud se všemi těmito náklady nebudete kalkulovat, dostanete se rychle do ztráty.


VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA 

Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.

Více informací ZDE

FAKTOR 2 – KONKURENCE

Svou konkurenci musíte sledovat, i kdyby jste stokrát nechtěli. Pokud znáte její ceny, budete své kalkulace muset přizpůsobit i tomuto faktoru. V případě, že jste nová začínající firma, pravděpodobně budete muset při startu podnikání nastavit vaše ceny o trochu níže, než je průměrná cena nabízená vašimi konkurenty.

A až si „uděláte jméno“, získáte stálé zákazníky, můžete si dovolit vaše ceny pomalu zvyšovat. Záleží také na tom, jak se budete jako firma prezentovat. Zda formou „Nejnižší cena za standardní kvalitu“ nebo „Výborná kvalita za dostupnou cenu“. Jistě v těchto dvou sloganech vidíte podstatný rozdíl. První je zacílen na skupinu zákazníků, kteří za všech okolností preferují nejnižší možnou cenu, druhý slogan slouží pro oslovení cílové skupiny zákazníků, kteří naopak požadují tu nejlepší kvalitu, za kterou si jsou ochotni připlatit.

FAKTOR 3 – SITUACE NA TRHU

I situaci na trhu musíte vzít do úvahy. Pokud na trhu právě zuří konkurenční boj, kdy se jednotlivé firmy snaží vzájemně zničit nízkými cenami, pak není asi ta pravá cena pro zvýšení vašich cen. Naopak, pokud je vaše služba zcela unikátní nebo má jen velmi malou konkurenci, určitě stojí za pokus nastavit cenu s vyšší provizí.

FAKTOR 4 – SEZÓNNOST

Tento faktor je asi velmi jednoduše pochopitelný. Pokud prodáváte jablka, jejich cena bude nejnižší v listopadu a zcela jiná třeba v dubnu. Podobně to bude fungovat i u služeb. Pneuservis si při prvních mrazících může dovolit zvednout ceny, protože najednou chtějí všichni přezout jejich vozidla a zcela jinou, akční cenu bude muset nastavit v letním období, aby alespoň někoho „nalákal“ na své služby.

FAKTOR 5 – REGION

Zkuste si porovnat hodinovou sazbu u zedníka v Praze a cenu jeho stejně kvalitního kolegy ve Starém Hrozenkově. Bohužel pražák si přijde možná až na dvojnásobek ceny oproti moravákovi. Tak to jednoduše je, funguje zde především faktor kupní síly. Obecně platí, čím větší město, tím větší kupní síla, tím větší cena služeb. Ale obvykle i větší konkurence. Je proto potřeba neustále monitorovat, jak se vyvíjí trh a konkurenční prostředí vašeho regionu.

Přejeme vám,  ať pro své podnikání „trefíte“ tu nejvýhodnější možnou cenu hned napoprvé.

cenotvorba
0 komentář
0
Facebook Twitter Google + Pinterest
admin

předcházející článek
Google Disk – Zálohování a synchronizace (7. díl)
další článek
JAK VYTVOŘIT ESHOP – 5. DÍL

Také by se vám mohlo líbit

Proč psát blog

Září 18, 2018

VYBUDUJTE FIRMU, KTEROU BUDOU ZÁKAZNÍCI MILOVAT

Duben 17, 2019

SHABU SHABU – NOVÁ PŘÍLEŽITOST NA PODNIKÁNÍ?

Leden 16, 2019

JAK SE STÁT DJ

Únor 8, 2019

21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

Prosinec 12, 2018

Jsou děti podnikatelů šťastné?

Září 7, 2018

Naslouchejte nápadům zaměstnanců – vyplatí se to

Leden 21, 2020

PROČ JE TO TAK DRAHÉ?

Listopad 23, 2018

15 ZISKOVÝCH PLODIN PRO MALÉ FARMY

Duben 1, 2019

JAKÉ NÁKLADY JSOU DAŇOVĚ UZNATELNÉ

Duben 26, 2019

FAKTURUJTE ZDARMA



TVORBA FAKTUR ZDARMA
online, rychle, snadno, bez registrace. 

Vyzkoušejte online tvorbu faktur od Bohemiasoftu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

  • 1

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 2

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
  • 4

    5 x PODNIKÁNÍ, KDE TO SYPE

    Říjen 4, 2018
  • 5

    10 TIPŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Září 27, 2018
  • 6

    3 bezplatné nástroje pro tvorbu grafiky

    Červenec 31, 2018
  • 7

    JAKÉ PODNIKÁNÍ FRČÍ V USA

    Listopad 1, 2018
  • 8

    Podnikatelská panička

    Srpen 31, 2018
  • 9

    JAK PSÁT SPECIÁLNÍ ZNAKY – POMOCÍ KLÁVESY ALT

    Květen 7, 2019
  • 10

    PŘIVÝDĚLEK ALIAS „BOKOVKA“

    Leden 9, 2019

Nejnovější komentáře

  • Jan: Jak prodávat na AMAZONU
  • Valentina: 21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA
  • Vašek: REVOLUČNÍ PLATEBNÍ BRÁNA BARION
  • Martin: Nad čím přemýšlet, když chcete začít podnikat online
  • Demie: Jak reagovat na negativní komentáře

Sledujte nás na Facebooku

Bohemiasoft

Štítky

3. a 4. vlna EET (7) banky (5) blog (8) cenotvorba (5) covid-19 (6) CSS (6) daně (14) DPH (6) EET (16) EET 2020 (7) eshop (41) extra tip (8) facebook (18) fakturace (9) faktury online (9) faktury zdarma (7) franchising (7) fulfillment (10) Google (11) Google Disk (7) HTML (6) inspirace (12) kancelářské aplikace (4) koronavirus (9) marketing (9) nápady na podnikání (23) návštěvnost (5) obrázky (5) platební brána (7) platební karta (6) podnikání (4) SEO (5) sklad (8) sociální sítě (9) software (5) start podnikání (25) startup (13) tvorba eshopu (54) tvorba webu (48) videa (5) web (14) webareal (21) wordpress (4) zaměstnanci (6) zombeek (28)

O NÁS – BOHEMIASOFT s.r.o.

Jsme tvůrci tohoto magazínu. Snažíme se zprostředkovat a předat ty nejlepší informace pro usnadnění vašeho podnikání. Chcete nám v naší práci pomáhat? Máte zkušenosti z podnikání, o které byste se rádi podělili? Chcete zveřejnit svůj příběh v rubrike Inspirace? Napište nám na info@bohemiasoft.cz, domluvíme se. Děkujeme.

Oblibené články

  • 1

    Jak zjistit informace o hospodaření konkurence

    Srpen 21, 2018
  • 2

    ŽEBŘÍČEK ČESKÝCH MILIARDÁŘŮ 2018

    Prosinec 18, 2018
  • 3

    21 NÁPADŮ NA PŘIVÝDĚLEK Z DOMOVA

    Prosinec 12, 2018
Promotion Image

START PODNIKÁN

Promotion Image

INSPIRACE

  • Facebook
  • Email

@2018 - Bohemiasoft. All Right Reserved.


Nahoru