Přinášíme vám několik důvodů pro to, abyste na svůj blog neumisťovali bannery. Přinesou vám víc škody než užitku.
Rozjeli jste svůj blog, pravidelně zveřejňujete své originální články a myšlenky. Výborně! Ale chcete aby váš blog začal také generovat nějaký zisk? Neuspěchejte to, nezaplňte ho bannery. Proč? Čtěte dále.
NEJPRVE POTŘEBUJETE NÁVŠTĚVNOST
Váš blog je zcela nový nebo ho zatím navštěvuje třeba jen 600 čtenářů? Jaký smysl bude mít umístění bannerů? Míra prokliku na banner bude někdo na hodnotě 0,5% CTR (a to by byl ještě hodně hezký výsledek) – tedy pouze každý dvoustý návštěvník na váš banner klikne. Pokud máte návštěvnost třeba jen 600 návštěv denně, má smysl abyste svůj blog, každý článek „zaplevelili“ bannery kvůli 3 kliknutím?
SERIÓZNOST BLOGU
Chcete-li, aby byl váš blog úspěšný, musíte vždy dát svůj obsah a své čtenáře na první místo. Blog, který je zahlcen reklamními bannery, vypadá neprofesionálně a zoufale a během několika sekund ho jeho návštěvník opustí. Pokud míra odchodů čtenářů (tzv. okamžité opuštění stránky) bude vysoké, Google toto negativně zohlední v zobrazení vašeho blogu ve fulltextovém vyhledávání.
První dojem je pro blog životně důležitý. Blog s reklamami budí špatný dojem. Raději pracujte na tom, ať si vaši čtenáři všimnou vašeho skvělého obsahu!
SERIÓZNOST REKLAM
Když už se rozhodnete na svůj blog umístit reklamy, velmi vybírejte, jakým reklamám dáte na svém blogu prostor. Protože pokud se na vašem webu zobrazí typ reklam „Výdělek online“, „Rychlé zbohatnutí“, „Kvalitnější sex“ a podobné typy bannerů, lidé si okamžitě si váš blog zaškatulkují mezi neseriózní weby a nebudou již mít motivaci váš blog znovu navštívit.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a NAVŽDY zdarma. Velmi jednoduché ovládání, vystavit fakturu zvládne každý, rozeslání emailem na jedno kliknutí.
Více informací ZDE
OBTĚŽUJÍCÍ BANNERY
Velmi si také promyslete jakou formu bannerů na svůj blog umístíte. Určitě vám kdekdo poradí, abyste používali pop-up bannery pro jejich lepší výsledky. My vám ale doporučujeme – nepoužívejte je. Je velmi pravděpodobné, že jejich využíváním ztratíte mnohem víc, než získáte. Jen si uvědomte jak reagujete na stránku, kterou neznáte, chcete si přečíst informace, na které vás například odkázalo hledání Googlu, ale první co se vám zobrazí, bude agresivní pop-up okno, například k odběru newsletterů. Zřejmě takový web okamžitě zavřete, že? Chcete, aby toto dělali návštěvníci vašeho blogu? Určitě ne…
OPUŠTĚNÍ BLOGU
Také si uvědomte, že každým kliknutím na banner na vašem blogu, posíláte návštěvníky pryč z vašich stránek. A možná se už nevrátí. Budete-li pro zobrazení bannerů využívat Google Adsense, můžete takto posílat vaše návštěvníky na weby, které jsou vašimi konkurenty. A podporovat konkurenční blog? Kdo by to chtěl dělat dobrovolně.
MIZERNÉ SEO
Pokud máte na webu mnoho reklam a bannerů, Google vás může penalizovat, především v případě, že reklamy odkazují na stránky s nízkou kvalitou.
NESOUVISEJÍCÍ REKLAMY
Dát prostor reklamám, které nijak nesouvisí s vaším obsahem je velká hloupost. Nikdo na takové reklamy nebude klikat a navíc to bude vypadat velmi amatérsky. Proč by se na blogu, který se například týká elektromobility měly objevovat bannery s propagací knižních novinek.
Bannerová reklama určitě není mrtvá, jen je potřeba s ní zacházet velmi opatrně a chytře. A nezahlcovat s ní vaše čtenáře. Pokud bannery budou souviset s obsahem článku a bude působit nenásilně a budou obsahovat rozumně zpracovanou výzvou k akci, pak ano, mohou být velmi úspěšné. Každopádně blog musí nejprve nalézt své čtenáře, hodně čtenářů a až potom vymýšlejte jeho monetizaci.