Prepper / preppeři (z anglického prepare – připravit) jsou lidé, kteří se připravují na přežití v extrémní situaci. Na válku, hospodářskou krizi, energetickou krizi, zhroucení společenských struktur, přírodní katastrofu, střet civilizací…. Jejich hlavní motivací je být připraven na jakoukoliv mezní situaci a ochránit sebe a svou rodinu.
Počty prepperů stále rostou a to ve všech vyspělých zemích. Není potřeba na základě této skutečnosti šířit jakoukoliv paniku nebo tyto osoby odsuzovat jako podivíny. Oni prostě jen chtějí být připraveni na cokoliv. A není třeba právě toto, co by mohlo být pro vás novou obchodní příležitostí? Není zde ona pověstná skulina na trhu?
Preppeři jsou z pohledu obchodníka velmi zajímaví zákazníci. Pro svou činnost potřebují pořídit poměrně velké množství zásob, v řádu několika desítek tisíc korun na osobu.
VÝBAVA PREPPERŮ
Hlavní vlastností pořizovaných zásob prepperů by měla být dlouhá trvanlivost, výživnost a důležitost pro přežití. Což znamená, že preppeři především oceňují a vytvářejí zásoby:
- trvanlivé jídlo a pití, zásoby vody
- léky, vitamíny, lékárničky
- nářadí a nástroje
- potřeby pro lov, pěstování rostlin, zahradničení, rybaření
- zbraně pro osobní obranu
- palivo
- zařízení na přípravu pokrmů, rozdělání ohně, elektrocentrály, propan-butanové lahve
- hygienické potřeby
- samostatnou kapitolou je pořizování bunkrů
Jednoduše vše co jim umožní dlouhé přežití mimo civilizaci a plnou samostatnost.
JDE O VHODNÉ PODNIKÁNÍ?
Dle našeho průzkumu chybí na českém internetu dostatečně kvalitní, prefesionální informační portál, který by sdružoval tuto komunitu. Také v oblasti eshopů, které by se přímo specializovali na tuto komunitu, nepanuje příliš velká konkurence, i když čestné výjimky se najdou.
Bude opravdu o tuto službu zájem? Dle našeho názoru ano. Stačí se podívat na Google Trends nebo Statistiku hledanosti u Seznamu na slovo „PREPPER“:
Jednoznačně je vidět, že o tento sortiment je na internetu zájem. Ale s tím kontrastuje nulová reklama v AdWords a Skliku pro stejné slovo. Vidíme zde tedy nepoměr nabídky a poptávky a šanci pro zahájení podnikání. Navíc si je potřeba uvědomit, že začínající prepper nebude kupovat kapesní nožík za 50 Kč, ale bude vyhledávat kvalitní produkty, které dlouho vydrží a bude pravděpodobně nakupovat rozsáhlejší výbavu. Tomu můžete jít naproti s nabídkou kompletní výbavy pro jednoho preppera nebo třeba pro celou 4 člennou rodinu. A to už může být samozřejmě velmi zajímavý obchod.
Vlastní eshop nejen pro preppery vytvoříte nejlépe v systému Webareal.cz Již od 150 Kč měsíčně.
Ukázka toho jak v zahraničních eshopech například vypadá základní prepperská výbava:
Tak co tomuto našemu tipu na podnikání říkáte? Je to to pravé pro vás?