To, že sociální sítě využívá téměř každý od 15 do 70 let, je prostě fenomén dnešní doby. Nebudeme spekulovat, jaká budoucnost, tu kterou síť čeká a naučíme se vytvářet reklamu rovnou na té síti, která se stala synonymem pro sociální komunikaci.
Ano, správně, jde nám samozřejmě o propagaci na Facebooku. Dnes se podíváme na nejjednodušší způsob, jak propagovat své příspěvky na vašem firemním Facebooku. V některém z dalších článků se podíváme na další způsoby, které FB nabízí.
STANOVENÍ CÍLE
Před vlastním startem propagace byste si měli jednoduše ujasnit, co vlastně chcete propagovat. Zde chcete propagovat vlastní FB stránku nebo (což bude asi obvyklejší případ) zde chcete přivést čtenáře z FB na váš web nebo eshop. V takovém případě slouží FB stránka pouze jak prostředník pro získání návštěvnosti. Tomuto typu propagace se budeme věnovat i v našem článku.
START PROPAGACE
Pokud jste přihlášeni na vašem Facebook účtě, můžete u zvoleného článku kliknout na tlačítko „Propagovat příspěvěk“:
Tato akce vyvolá zobrazení nového okna, kde již můžete začít s vlastní tvorbou propagace:
- Návštěvy webu: vybídněte lidi, aby navštívili váš web [tato hodnota je předvyplněný]
Upřednostněte zobrazování vašeho propagovaného příspěvku lidem, kteří pravděpodobně navštíví váš web. - Projevený zájem: reakce, komentáře a sdílení
Upřednostněte zobrazování vašeho propagovaného příspěvku lidem, kteří o něj pravděpodobně projeví zájem. - Zprávy: zaujměte potenciální zákazníky a chatujte s nimi
Upřednostněte zobrazování vašeho propagovaného příspěvku lidem, kteří pravděpodobně pošlou zprávu.
V případě, že chcete propagovat váš web, ponechte zapnutou první variantu a pokračujme dále.
Bod 2 – Tlačítko:
- Žádné tlačítko
- Koupit
- Rezervovat
- Další informace
- Zaregistrovat se
- Poslat zprávu
Předvolená je hodnota „Žádné tlačítko“, ale pro naše účely doporučujeme přepnout na hodnotu „Další informace“, což způsobí přidání stejně pojmenovaného tlačítka k vašemu inzerátu. Na které, pokud návštěvník klikne, dostane se na URL adresu vašeho webu, kterou zadáte do políčka „Vyberte odkaz pro tlačítko“.
VYSTAVUJTE FAKTURY ONLINE A ZDARMA
Více informací ZDE
Už ne faktury z Excelu! Použijte snadnější a lepší řešení – tvorbu faktur online a zdarma.
Bod 3 – Zacílení:
Také musíte pochopitelně určit, na jaké čtenáře chcete zacílit. Čím lépe skupinu zákazníků nadefinujete, tím budou lepší výsledky vaší reklamy. Pokud nemáte naprosto úžasný, atraktivní obrázek v příspěvku, pak je souběžná propagace příspěvku na Instagramu zbytečná – odškrtněte tedy políčko „Spustit propagaci na Instagramu“ (Bod 5). Místo nabízených možností (Bod 3) jako jsou Fanoušci vaší stránky, Fanoušci + jejich přátelé… raději vytvořte vlastní okruh uživatelů, kterým se bude reklama zobrazovat (Bod 4) :
Bod 6 – pojmenujte svůj okruh uživatelů (tak, abyste se v seznamech uživatelů orientovali a nemuseli vždy stejný okruh uživatelů znovu a znovu vytvářen znovu dokola).
Bod 7 – zvolte zda chcete cílit jen na muže, jen na ženy nebo na všechny
Bod 8 – nastavte věkové rozmezí vašich potencionálních zákazníků
Bod 9 – zvolte region, ze kterého má váš čtenář pocházet. Můžete výběr omezit i na konkrétní město s okruhem vymezeným například na 30 km okolo města. Zadávat můžete více míst pro cílení, například celé Slovensko, Prahu, Jihočeský kraj a Plzeň a 25 km v okolí.
Bod 10 – zde můžete vybrat zájmy uživatelů. Toto je největší „alchymie“ celého procesu. Chcete-li cílit například na podnikatele, zadejte do políčka (Bod 10) heslo „podnik“, které vám v roletce (Bod 11) nabídne dostupné možnosti, například v tomto případě „Společnost, Malý podnik, OSVČ, Podnikatel, Živnost …“, zvolte zacílení dle svého uvážení a rozpočtu. Orientační počet uživatelů, které můžete dle svého nastavení „zasáhnout“ svou reklamou, je uveden o řádek níže (Bod 12). Berte tento údaj, ale s velkou rezervou.
ROZPOČET A DOBA TRVÁNÍ
Nastavíte rozpočet reklamy (Bod 13), který určí odhadovaný počet oslovených čtenářů (Bod 14). Určíte, jak dlouho má reklamní kampaň trvat (Bod 15) – nedoporučujeme delší dobu než 3 dny – z důvody efektivity je vhodnější u stejné reklamy například vyměnit obrázek, pozměnit text, aby se stalo úspěšnější.
Pro vyhodnocení úspěšnosti reklamy rozhodně doporučujeme používat Facebook Pixel (Bod 16). K čemu všemu je možné jej následně využívat, si ukážeme v nějakém příším článku. A samozřejmě je nutné nastavit i vaši platební kartu (Bod 17) pro stržení platby.
Možná to takto napoprvé vypadá trochu složitě, ale při další zadávané reklamě bude vše již částečně předvyplněno z minulého nastavení a vlastní reklamu určitě stihnete zadat za méně než 2 minuty.
sdfa