Zážitkový (nebo také event) marketing je způsob propagace, při které firma vytváří své cílové skupině emocionální zážitky s její značkou.
Hlavní podporu zážitkový marketing nachází v myšlence, že zákazníci častěji nakupují na základě emocí, než na základě logické, pragmatické úvahy.
PODNIKATELÉ SOBĚ – Facebooková skupina pouze pro podnikatele.
Sdílení podnikatelských zkušeností, výměna názorů, rady a tipy od podnikatelů pro podnikatele.
Zážitkový marketing využívá emocí v marketingové komunikaci a snaží se, aby si účastnici kampaně svůj zážitek zapamatovali a spojili s propagující firmou. Prvopočátky zážitkového marketingu můžeme vysledovat například v antickém Římě, kde byly na počest vítězných velitelů vojsk pořádávány velké slavnosti, které vyvolávaly silné prožitky a požitky. Takové slavnosti také byly důležitými informačními a komunikačními nástroji.
Běžné reklamní kampaně (třeba v televizi) vypráví jednoduchý příběh. Jejich účinnost a sledovanost se ale rok od roku snižuje. Co s tím? Na záchranu přichází zážitkový marketing.
Jednou ze současných firem, které se pustili do vod event marketingu je společnost MasterCard. Její slogan „Jsou věci, které za peníze nekoupíte. Na všechno ostatní je tady MasterCard“, přímo vybízí k akci. MasterCard tak zprostředkovává svým zákazníkům například setkání s popovou hvězdou, návštěvu pivovaru, let balónem a další atraktivity, které si klienti této kartové firmy budou dlouho pamatovat.
Další velmi povedenou zážitkovou akci uspořádala například IKEA – její pozvánka na „Přespání v IKEA“ vzbudila mezi zákazníky velký zájem. Až nečekaně velký.
ZAČNĚTE PODNIKAT. ZALOŽTE SI ESHOP.
Provozování vlastního internetového obchodu je jedním z nejdostupnějších a nejrychlejších způsobů, jak začít podnikat. Eshop založíte na jedno kliknutí a během týdne můžete začít prodávat. Založit eshop.
Takto může váš eshop vypadat (na výběr máte 23 šablon):
Šablona KRYPTONIT | Šablona ETHERUM | Šablona ZINCUM | Šablona CUPRUM |
---|
PŘÍNOS ZÁŽITKOVÉHO MARKETINGU
Velikost i finanční náročnost pořádaných zážitkových akcí se může obrovsky lišit. Od masových mega akcí až po například jednoduché ochutnávky nového produktu v rámci gastronomické akce.
Co všechno může být cílem těchto eventů:
- vlastní představení produktu
- podpora prodeje
- získání pozornosti stávajících zákazníků
- získání nových zákazníků
- start nové kampaně
- připomenutí stávající služby nebo firmy ve stylu „Stále jsme tu“
Zákazníci v současné době chtějí nejen kvalitní produkt, ale očekávají, že s koupí výrobku získají i nějaký pozitivní zážitek. Je proto potřeba zaměřit se na emoce nakupujících. Vlastnímu nákupu musejí předcházet nečekané (ale očekávané) zážitky. Na scénu se tedy s plnou silou dere zážitkový marketing.