Tvorba eshopu zůstává stále tou nejdostupnější formou podnikání. Musíte počítat pouze se vstupními investicemi do nákupu produktů a do marketingu. Pro vlastní tvorbu eshopu můžete využít eshopové systémy, kterou jsou dostatečně kvalitní, eshop v nich vytvoříte velmi rychle a budou vás to stát pouze několik stokorun měsíčně.
Pro tvorbu vašeho eshopu můžete vybírat z několika desítek různě kvalitních eshopových řešení. Náš seriál článků „Jak vytvořit eshop“ bude psát o stavbě eshopu na řešení Webareal.cz, který je na trhu již 10 let, svůj eshop v něm má vytvořeno přes 6000 eshopařů, nabízí největší počet kvalitních responzivních šablon (23) a jeho vývojáři přináší stále nové a nové funkce a vylepšení.
V minulém díle jsme si ukázali, jak upravit grafickou šablonu pomocí editoru šablon. Dnes si přidáme do eshopu první produkt.
PŘIDÁNÍ PRODUKTU
Jednou z nejdůležitější součástí eshopu jsou samozřejmě produkty. Jak produkty vytvořit, si ukážeme nyní. Klikněte na sekci E-shop – Produkty – Produkty:
Pro založení produktu klikněte na tlačítko “Přidat nový produkt”:
Nyní jste v detailu produktu, který je rozdělen na několik částí. Nejdůležitější pole si vysvětlíme.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE
1) Název produktu – do tohoto pole vyplníte název produktu o maximální délce 80 znaků.
2) 2. název produktu – druhý název produktu se ve většině případů zobrazuje až po rozkliknutí produktu. Můžete vyplnit například doplňkový název.
3) Číslo produktu – číslo produktu slouží například pro snazší vyhledání v administraci, k řazení produktů a další. Toto pole je důležité vyplnit pro funkci související produkty. Bez čísla produktu nelze funkci využít. Číslo produktu musí být jedinečné.
4) Cena – zde vyplňte cenu za kterou budete produkt prodávat. Zda zadáváte cenu s DPH nebo bez DPH určíte v sekci E-shop – Nastavení eshopu – Cena/DPH/Měna – “Ceny jsou zadávané”.
5) Běžná cena (škrtlá) – do tohoto pole můžete zadat například cenu před slevou nebo cenu konkurence. Jedná se o cenu, která se na e-shopu zobrazí přeškrtnutá.
6) Nákupní cena – jedná se pouze o interní informaci, kterou naleznete pouze v administraci. Na veřejné části se nikde nezobrazuje. Můžete tedy toto pole využít pro zadání nákupní ceny pro Váš přehled.
7) Obrázek produktu – jedná se o hlavní obrázek produktu, který se zobrazí po rozkliknutí produktu. Obrázky nahrávejte pouze ve formátu jpg, png nebo gif a to nejlépe v maximálním rozměru 800×800 px.
8) Náhled produktu – toto pole stačí vyplnit pouze pokud chcete mít jiný obrázek v přehledu než v detailu produktu. Pokud náhledový obrázek nevyplníte, vyplní se automaticky z obrázku produktu.Obrázky nahrávejte pouze ve formátu jpg, png nebo gif a to nejlépe v maximálním rozměru 800×800 px.
Blahopřejeme. Nyní máte vytvořen první produkt se základními údaji a v příštím díle se podíváme na rozsáhlou sekci a možnosti týkající se doplňujících údajů u produktu.